Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska skaffa en kapson till min unghäst men jag undrar vilken som är bäst den i läder eller den i tyg. Vill ju inte ge allt för mycket pengar då den bara kommer användas fåtal gånger. Skulle vara tacksam för svar![]()
Varför köpa något som bara ska användas ett par ggr? Menar du de traditionella med klumpiga nosdelar så är de skit vilket som. Då kan man precis lika gärna longera i vilken vanlig grimma som helst, eller en vanlig nosgrimma eller en repgrimma.
Köpte en sådan för flera år sedan, använde den kanske tre ggr på flera år innan ajg gav bort den. Har nu en ridkapson med fast nosjärn som jag både longerar och rider med på unga som gamla hästar...
Satsa på en lite stadigare ridkapson, de funkar även till longering och sitter mycket bättre och är mycket smidigare än de traditionella med breda, ledade nosjärn och enorm stoppning.
Den kan du dessutom ha stor nytta av när du sedan rider hästen, vilket du inte har av en "vanlig" longerkapson.
skall du promt longera med kapson finns det en bra ridkapson på hööks ganska billig... jag skulle dock råda dig till att köpa en riktig repgrimma i stället!!! det är mycket snällare mot hästen! mvh erica