Karens på salva

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare timjan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 459
T

timjan

Är det någon som vet vad det är för karens på Streptocilinsalva?
Jag hittar bara information om den när det gäller nötkreatur. Vad gäller för hästar om man ska tävla? Är det 96 timmar?

Sv: Karens på salva

Karensen som står för nötkreatur gäller ju slakt. Om det är någon karens för hästar och tävling vet jag inte, jag skulle inte tro det, men lita inte på mig, bäst att höra med en veterinär!

Har man behandlat med penicillin ska man väl ändå vara lite försiktig med att börja tävla, innan skadan läkt dvs.

Jag tror säkert att det är startkarens på streptocelin. Det är ju startkarens på blue lotion, coca cola och choklad, så jag kan inte tänka mig att en receptbelagd salva kan vara utan nått som är dopingklassat...

Vet inte riktigt hur länge det är, men jag frågade veterinären som gjorde dopingtester på sm, och hon bekräftade att en bit choklad faktiskt kan ge utslag i flera dagar. Av linement är det bara Arnika som är säkert att använda. Även bananer kan tydligen ge utslag, så man får passa sig. Fenylbutazon är inte att leka med heller, det räcker med en liten påse i en hel sjö så går det att spåra, så det är ju inte kul om nån unge i stallet sölar runt med det i sadelkammaren....

Hua!

Bananer vet jag, låter lite knas.
Tack! Nu vet jag lite som är bra att tänka på!

att de är 14 dagar på strepto visste jag.
även choklad men bananer???? haha min ponny älskar bananer.

Trodde att blue lotion var grönt oxå.
ja man lär sej nått varje dag.

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: fio
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: MiniLi
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 610
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Valp 2025