Karpaltunneln

Snarman

Trådstartare
Hej,
Vår ponny är lindrigt halt på böjt spår sedan 3 månader. Hon har endast skrittats och fått både butta och metacam.
Idag på återbesök är hon ff pyttelite halt. Den enda blockaden som släcker hälta någorlunda är vid karpaltunneln. Dock visar röntgen och ultraljud inget fel.
Någon som har erfarenhet? Vi väljer mellan triangelmärkning och gå vidare med scint av benet. Kan tillägga att ponnyn även har en vilande spatt på nedersta glidleden. Tar gärna emot tips och råd hur andra agerat i samma situation.
Tack på förhand
 
Jag tänker spontant, hur kommer en triangelmärkning hjälpa ponnyn? Har ingen direkt erfarenhet av triangelmärkningar, men om ponnyn fortfarande kommer ha ont kommer hon ju inte hjälpas av att triangelmärkas. Tre månader är ju egentligen inte så lång tid, jag hade nog valt att gå vidare. :laugh:
 
Jag tänker spontant, hur kommer en triangelmärkning hjälpa ponnyn? Har ingen direkt erfarenhet av triangelmärkningar, men om ponnyn fortfarande kommer ha ont kommer hon ju inte hjälpas av att triangelmärkas. Tre månader är ju egentligen inte så lång tid, jag hade nog valt att gå vidare. :laugh:
Hej,
Tack för svar. Enligt vet har hon inte ont vid anpassat arbete dvs skritt eller sällskap.
Vi har dock fattat beslutet att gå vidare ändå och fortsätta utreda henne då vi inte vill ha någon annan ponny än henne♥️
 
Hej,
Tack för svar. Enligt vet har hon inte ont vid anpassat arbete dvs skritt eller sällskap.
Vi har dock fattat beslutet att gå vidare ändå och fortsätta utreda henne då vi inte vill ha någon annan ponny än henne♥
Låter klokt! Håller tummarna för er och ponnyn :heart
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
1 434
Senast: Fiorano
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
903
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 249
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Har en häst på 20 år som var diffust halt under längre tid, har inte blivit riden på länge pga dessa problem utan endast...
Svar
0
· Visningar
594
Senast: Emmsan88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp