Kass i magen - snart BF

Koltinna

Trådstartare
Nu har jag 2 veckor kvar till beräknat datum, och senaste dagarna har jag haft ont i magen till och från, gasig och haft diareé.
Är detta vanligt? Är det som det ska eller kan det vara något "farligt"?

Sv: Kass i magen - snart BF

Det kan väl i bland vara ett tecken på att det snart är dags? Plus att en eventuell magåkomma kan dra i gång en förlossning. :) du får kanske förbereda dig:)

Man brukar ju säga att man blir dålig i magen innan förlossningen för att tömma tarmen. Vem vet, det kanske är sant? ;)

men är det inte bara en gång så att säga? för jag har ju vart kass 3 dagar nu.

Jag var dålig i magen i 2 dygn, sedan blev jag RIKTIGT dålig i magen på natten... så föddes hon 5.45 på morgonen i vecka 38+0 ;)

Jag var också dålig ett par dagar innan. Men framförallt var jag väldigt törstig. Gick upp 2 kg sista dygnen (vätska antar jag...)

Tillfällighet eller ej, lite spännande är det ju när man börjar leta alla möjliga tecken ;)

Två dagar innan dottern föddes så "tömde" min kropp sig själv. Från båda hållen :crazy: Flera jag pratat med har vart med om liknande dagarna innan barnet föddes.

Det kan betyda att det är på gång. Vad spännande!

Men du - är det bara två veckor kvar bör du nog ha väskan packad i alla fall.

Vad spännande! Hoppas att det sätter igång ikväll :love:

MEN, kan det inte vara så att det kan vara farligt, om detta skulle vara någon sorts magsjuka eller liknande?

Sånt där är ju jättesvårt att säga något om via nätet. Jag förutsätter att TS använder sitt sunda förnuft om hon börjar må riktigt dåligt. Buke är ju inte direkt vårdguiden. Jag brukar fråga på buke medans jag väntar på en läkartid/veterinärtid. Att fråga här ska (enligt mig) inte utesluta att man kontaktar sjukvården om man är orolig och jag tycker att många använder buke bara för att lufta lite i väntan.

Tja, jag har varit dålig i magen i 3 veckor och är nu på BF + 3... Har även kräkts på natten en gång. Så det är absolut inget säkert tecken, tyvärr.

Så sa min barnmorska att man kunde bli kass i magen någon dag innan. Jag lät väl inte så förhoppningsfull då jag är så kass i magen en dag i veckan minst. Har ju irriterad tjocktarm (varierat med förstoppning/vattendiarrer), så jag litar inte riktigt på de symtomen, för då borde jag snart fått barn varje vecka.
Kanske bara stämmer på ni övriga som inte har problem med magen.

Jag har förstått att det är väldigt individuellt som allt annat! På min ena syster stämde det men inte på den andra och uppenbarligen inte på mig heller!

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 753
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 146
Senast: Jahopp
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 821
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka