Kasta lasso

• Western
  • Trådstartare Trådstartare britis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 3 777
B

britis

Hej
Jag har just börjat med westernridning. Jag har ett lasso men vet inte tekniken i lassokastning. Jag har sökt på nätet efter info men inte hittat något. Vet någon någon sida eller har ni något tips hur jag ska kunna träna själv utan att behöva gå någon kurs?

Sv: Kasta lasso

Jag PM'ar info till dig som du kanske kan ha nytta av.

Jag tipsade om en video som jag tycker är bra om man vill komma igång med lasso-kastning.

Och tipsade även om att man är välkommen att komma på våra clinics om man har möjlighet.

Tack SweetSelene
Jag har köpt videon och börjat att träna.
För att undvika reklam tipsar jag om att ni söka på Internet med t.ex. sökorden: video dummy roping
När jag pausar videon kan jag t.ex. kolla in var knuten ska vara på lassot när jag kastar
britis

Det går int att kasta lasso. Man bara trasslar in sig.kompisar

hmm..beror på hur du kastar, men det är armen som först å främst ska röra sig.. inte handleden..(just för att få mer kraft och inte bli trött i armen för snabbt..) så som jag fick lära mig när jag var hos en kompis i usa å träna på riktiga kor va att, från handen och till armbågen skulle armen vara rak, lillfingret vinklat uppåt hela tiden, och att röra hela armen annars får man ingen kraft.. men sen beror d ju lite på vad man kastar på, när man arbetar boskap, på tävling.. ko utan horn eller med horn...osv...

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 217
Senast: Sedna
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: sweep
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 199
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka