Kastraktion - lugna mig!

Nixehen

Trådstartare
Uschanemej. Nu har jag precis ringt och bokat kastraktion av min älskade bebis. Är så nervös och så otroligt rädd att något ska gå fel och att han på något vis ska tas ifrån mig... :(

Jag behöver alla lugnande ord ni kan dela med er av - övertyga mig om att han inte kommer dö av narkosen!

Onsdag nästa vecka smäller det... :crazy:

Sv: Kastraktion - lugna mig!

Dagens vet.vård är på många vis lika säker som humanvården.
Övervakningen vid en op gör att vet. direkt kan se om hunden av någon anledning skulle börja må dåligt under ingreppet.
En hanhunds kastration är dessutom ett rel. enkelt ingrepp som går "fort", dvs tiden under narkos är kort.

Sedan ringer det väldigt illa i mina öron när någon kallar sin hund för bäbis, men det är en annan diskussion.

/Swat

Liknande trådar

Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
857
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 823
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 471
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Tillbaka