Kastrera eller inte.......

Sv: Kastrera eller inte.......

Skönt att höra. Jag har ju ingen annan anledning att kastrera mer än att hon inte ska gå i avel (pga allergi m.m.) och jag funderar på att införskaffa hanvalp framöver samt i förebyggande syfte. Var det värt det eller inte, och det verkar det ju vara.
 
Sv: Kastrera eller inte.......

Klart värt det, enligt mig i alla fall :)

Alla mina (nuvarande och framtida) avelstikar kommer att kastreras när dom är klara, för deras egen skull. Och för min, det är skönt att slippa oroa sig för livmoderinflammation och liknande bekymmer.
 
En liten uppdatering......

Tack än en gång alla ni som svarat på mitt inlägg. :)
Var i kontakt med veterinären idag för att fråga vad en kastrering av tik skulle kosta. 4900:-. Sen skulle man helst vänta minst en månad efter löpet innan kastreringen. Hon börjar ju löpa nu vilken dag som helst. Ser fler o fler tecken på det. Senast igår då vi mötte 2 tikar på vår sista kvällspromenad. Då betedde hon sig som jag beskrivit henne tidigare. Helt rabiat alltså.
Vi tänkte vänta till september o kastrera henne för då slipper vi operera henne mitt i sommaren.

Ha en fortsatt bra dag allihopa. :laugh:
 
Sv: Kastrera eller inte.......

Jag vet inte om jag missat det, men vad har ni för hund? Vikt på den? För det lät billigt men det kanske är en liten hund?
 
Sv: Kastrera eller inte.......

hon är blandras dalmatiner/siberian husky o hon väger ungefär 22-23 kg
 
Sv: Kastrera eller inte.......

Ja, jag misstänker detta, det är ju på en mindre veterinärstation så de är väl lite billigare. Men det är bara att tacka o ta emot :laugh:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 181
Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 003
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 222
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Hej! Gjorde ultraljud på min ena tik (snart 3 år) för att kolla lever/galla (p.g.a lite förhöjda värden), i samband med det upptäcktes...
Svar
7
· Visningar
2 751
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp