Bukefalos 28 år!

Kastrera ev dräktig honkatt :(

ako

Trådstartare
Grannen har en katthona som hon inte har råd (!!) att kastrera. Snälla, inga kommentarer om det - det är hon, inte jag! Katten har mer eller mindre flyttat in i vårt stall (precis som hennes andra katt gjorde för ett år sedan - de vill visst hellre bo här) och nu har jag bestämt mig för att kastrera henne (ägaren är underrätad och motsätter sig inte).Hon får gärna bo här, men två stallkatter och två huskatter räcker - jag vill inte ha en hel laddning kissungar oxå.

Hon ser inte dräktig ut, men skulle ju kunna vara det. Om man kastrerar en tidigt dräktig katt, dör fostren direkt då eller låter jag dem gå en kvalfull död till mötes? Avlivar vet fostren direkt om de skulle vara "levande" (om hon ens är dräktig - vilket jag inte vet, men mars har ju gått)? Jag hade ju helst kastrerat I DAG, men har fått tid om en vecka.

Grannen har även några av hennes ungar sedan förra året kvar hemma i sin ladugård... Funderar på att köpa presentkort på kastrering till dem med. Jag har råd, och vill inte ha tusen inavlade vildkatter här- varken för deras eller vår skull.
 
Sv: Kastrera ev dräktig honkatt :(

Vår första honkatt som vi hade fick först 2 ungar. Sen dröjde det inte länge till förrän hon var med bäbisar igen.

Vi tog hennne till veterinären som gjorde kejsarsnitt på henne och tog ut ungarna som dom avlivade. Sen kastrerades hon.
 
Sv: Kastrera ev dräktig honkatt :(

Kastrerade för inte så länge sedan vår hona som av misstag hade blivit dräktig efter att ha blivit utsläpp av kattvakt i ett löp...

Hon var tydligen långt gången, men de gjorde kejsarsnitt och avlivade ungarna. Kostade 500kr extra, men katten återhämtade sig snabbt och är nu sitt vanliga underbara jag igen - utan oönskade ungar!

Eloge till dig som tar tag i det!
 
Sv: Kastrera ev dräktig honkatt :(

Ja, veterinären avlivar om det behövs. Du ska inte behöva oroa dig för den biten.
 
Sv: Kastrera ev dräktig honkatt :(

Låter bra. Hon ser inte dräktig ut än, så förhoppningsvis är hon inte långt gången om hon ö h t är dräktig.
 
Sv: Kastrera ev dräktig honkatt :(

ako, jag tycker du är underbar som ser till att katterna blir kastrerade.

Jag var med när en av mina jourkatter kastrerades.Hon var ett utredningsfall så föreningen fick inte kastrera henne förrän ärendet var klart.
Hon hade varit hos mig en månad när hon lyckades få upp ett fönster med fönsterspärr och var borta ett dygn.
Efter 4 veckor stod föreningen som ägare till katten och hon kastrerades.
Hon var dräktig .
Det var ett tag sen men kattungarna var inte som när dom föds utan de låg inuti nåt äggliknande.
Avlivning behövdes inte, jag tror att fostren dog när katten sövdes.
 

Liknande trådar

I
Övr. Katt Jag har fått ett rätt stort problem. Jag älskar katter, alltid haft det och kommer alltid att ha.. Kastrering är en självklarhet för...
2
Svar
20
· Visningar
4 740
Senast: Amha
·
Katthälsa Imorse åkte jag till veterinären med mina två katter. Min snuffa har nämligen blivit så stor att hon ska kastreras. Jag måste erkänna...
Svar
3
· Visningar
998
Övr. Katt Hej! Har en liten honkatt som flyttade in hos mig för ca 2 veckor sedan. Då var hon aningens mager o utsvulten. Då hon strukit runt...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Zizzy
·
Övr. Katt I Augusti 08 flyttade jag til Ljusterö/Sthml, för att jag hittade kärleken. På denna gård finns många vildkatter, vi fastnade för en ung...
Svar
15
· Visningar
11 380
Senast: Prince
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp