Grannarnas katter bajsar överallt

I

Inredningstok

Jag har fått ett rätt stort problem.

Jag älskar katter, alltid haft det och kommer alltid att ha.. Kastrering är en självklarhet för mig och nu bor jag vid en stor väg så mina katter är inomhus alt i en stor in nätad utegård.

Varje år dör någon katt utanför huset eller grannarnas och det är så hemskt. Men ja jag kan ju inte tvinga mina grannar att ha sina katter inne....

Nu till problemet.. I ena grannhuset bodde en familj som hade en katt, kastrerad hane.. Och vi älskade denna katt men visst va det surt när han bajsade på stengången, eller där vi har gruslagt där vi brukar sitta.. Vi kunde öppna fönstret lite på glänt och då kom stanken och visst låg det en kattbajs nedanför..

Vi älskade dock denna katt och hade hänsyn med detta. Nu har den familjen "tyvärr" slutat och nu bor en familj med tre okastrerade honkatter.

Dom är i vår trädgård jämt, sitter vid ytterdörren mm.. Misstänker att dom går till vårt då vi inte har småbarn, plus att vi då har två hankatter som dock är kastrerade...

Nu har vi gjort lite land och man hinner inte ens få ner blommor förrän det är hål i landet överallt o sen ligger det bajs precis överallt. Närmast grunden till huset har vi grus där ligger det bajs längs hela vägen..

Jag har faktiskt börjat tröttna på detta =(.. Vi väntar smått och jag känner att det räcker med att vi håller efter våra katter..

Nu har det dessutom kommer fler okända katter, och en del lär väl vara okastrerade hanar som söker sig till dessa..

Vi kan inte ha vårt garage öppet, vi har en hel del saker där inne så hitta en katt där inne är inte lätt.. och deras katter går in där direkt, sen har vi kiss och bajs lite här och var..

Jag tycker om grannarna, dom vet att ja tycker dom ska sterilisera dom. Jag skulle självklart aldrig göra katterna illa och skulle inte säga ngt om man hittade en "klubba" ibland..

Men kan inte komma på ett snyggt sätt o säga detta på.. Dom kommer bli sura..

Och jag är så kluven för jag älskar katter, men jag vill verkligen inte ha avföring gånger sju. Då hade ja hellre skaffat fem katter till själv än att ta hand om andras skit...

ris och ros lär jag väl få men tänkte ifall någon har en ide =)
 
Sv: Grannarnas katter bajsar överallt

Skaffa en hund :angel:
Det hjälper oss, vi har aldrig främmande katter i trädgården.
 
Sv: Grannarnas katter bajsar överallt

Haha kan man göra :) men känns lite väääl :) ska ja ha hund ska ju dessutom hunden älska katter .. Så nja grannens katter är dessutom vana vid hund :) dessutom bajsar hundar så då får ja plocka hund skit istället :)
 
Sv: Grannarnas katter bajsar överallt

Vår lilla lurv tycker om katter, vi har två egna o han busar massor med den ena :) Han bryr sig inte om andra katter eftersom han vet att han inte får. Dock är han klok o vet vad kisse betyder, så säger man ta kissen med lekfull röst jagar han glatt iväg dem. Detta uppskattas inte av grannskapets katter o vi får ha tomten ifred. Skönt iom att vi har våra katter ute i sele o vill att de ska få vara ifred.
Vår tomt är just en tomt o ingen rastgård, där leker man o solar på altan, kissar o bajsar gör man på promenad det hunden o jag helt överens om. Så jag plockar varken katt eller hundskit.
 
Sv: Grannarnas katter bajsar överallt

Jag har aldrig haft hund så ja har ingen jättekoll.. Men som sagt att skaffa hund o skaffa första barnet samtidigt är inget vi kommer göra. Är inte sugen på att lägga ut tusentals kronor hellre isåfall hade ja nätat in hela trädgården.
 
Sv: Grannarnas katter bajsar överallt

Det tar så emot =( Sen e vi ju inte hemma jämt heller och att skrämma djur med vattenslang =(... Det tar emot
 
Sv: Grannarnas katter bajsar överallt

Har samma problem som du. Knallade in i närmsta djuraffär och bad om medel att hälla ut.
Har dock inte hunnit testa den, men en i personalen hade använt den och hon hade sluppit katter i hennes rabatter sen dess.
 
Sv: Grannarnas katter bajsar överallt

Hund idén är ju smart om du gillar hundar. Min första hund gillade vår katt, vår kanin osv men jagade bort andra kissar. Hon bet dem inte bara jagade bort dem. Men det är klart dyrt att skaffa hund bara för att få bort katter.
Att snacka med grannarna gick inte heller sa du... Då vet jag inte, finns det någonting du kan ha i jorden så att de inte vill använda rabatten som toalett?
 
Väcker tråden till liv då jag har liknande problem och jag är så fruktansvärt lack så jag är just nu inte alls lika trevlig som ts :p

Har egen katt, egna katten får spö ofta utanför vårt hem av grannens katt, den verkligen söker upp vår och muckar gräl, som dessutom sätter sig och skiter i rabatten mitt framför ögonen på mig (så jag vet att det är samma katt) och utöver det knallar in i mitt hem om dörren är öppen. Jag har verkligen tröttnat! Hur blir jag av med kattskrället? Hjälper tyvärr inte att prata med grannen heller så jag börjar bli desprat. Ska jag behöva flytta för att bli av med obehaget katten orsakar?
 
Väcker tråden till liv då jag har liknande problem och jag är så fruktansvärt lack så jag är just nu inte alls lika trevlig som ts :p

Har egen katt, egna katten får spö ofta utanför vårt hem av grannens katt, den verkligen söker upp vår och muckar gräl, som dessutom sätter sig och skiter i rabatten mitt framför ögonen på mig (så jag vet att det är samma katt) och utöver det knallar in i mitt hem om dörren är öppen. Jag har verkligen tröttnat! Hur blir jag av med kattskrället? Hjälper tyvärr inte att prata med grannen heller så jag börjar bli desprat. Ska jag behöva flytta för att bli av med obehaget katten orsakar?
Spruta vatten på den varje gång (om det går) tills den slutar komma
 
Tyvärr så fattar inte allt för många kattägare det här problemet, att folk inte vill ha deras lösspringande djur i sina rabatter/gårdar.
Spruta vattenslangen på dem det löser problemet tillfälligt. Andra knep brukar katter också lära sig att går runt så det är också tillfälliga lösningar.
Sätt ut fällor och lämna in till dem till polis/jour.
Antingen så får kattägaren betala för att hämta ut sin katt eller så får katten somna in om de inte hittar ägaren så blir det en mindre lösspringande katt.
Hårt men vill inte kattägare ta ansvar så får de skylla sig själva!
Jag är kattägare och har kattgård trots att jag bor på landet och älskar katter men inte kattägare som låter sina djur springa vind för våg.
 
Spruta vatten på den varje gång (om det går) tills den slutar komma
Jag har tittat ut en vattenpistol jag tänkte köpa i helgen som har hygglig räckvidd, 10 meter. Öser kaffesump i rabatterna efter varje gång jag i bygger kaffe i hopp om att bli av med både katt och sniglar.

Borde man gå på kattskrället varje gång den kliver in på tomten bara av ren princip? Jag vill ju inte ha den på min tomt öht.

Jag är verkligen rädd att kattproblemet blir en konflikt så jag måste liksom lägga band på mig men inte sjutton kan jag väl få skit om jag fyller en vattenpistol med citronvatten och sprutar deras katt så fort den kliver in på min tomt väl?
 
Det värsta som kan hända är ju att den blir blöt. Det bästa är ju att han håller sig borta, så fort han ser dig i alla fall.
 
Tyvärr så fattar inte allt för många kattägare det här problemet, att folk inte vill ha deras lösspringande djur i sina rabatter/gårdar.
Spruta vattenslangen på dem det löser problemet tillfälligt. Andra knep brukar katter också lära sig att går runt så det är också tillfälliga lösningar.
Sätt ut fällor och lämna in till dem till polis/jour.
Antingen så får kattägaren betala för att hämta ut sin katt eller så får katten somna in om de inte hittar ägaren så blir det en mindre lösspringande katt.
Hårt men vill inte kattägare ta ansvar så får de skylla sig själva!
Jag är kattägare och har kattgård trots att jag bor på landet och älskar katter men inte kattägare som låter sina djur springa vind för våg.
Jag har egentligen inga problem med att katten går omkring på tomten men nu när den skiter där den inte ska, besöker mitt hem för att leta upp min katt osv så blir jag fruktansvärt arg ärligt talat och jag känner hur jag börjat lacka på ägarna också vilket känns tråkigt då de egentligen är trevliga.
 
Det värsta som kan hända är ju att den blir blöt. Det bästa är ju att han håller sig borta, så fort han ser dig i alla fall.
Ser jag inte vilken katt som bajsar så okej. Kanske skulle göra mig ett gömställe och dyka upp som gubben i lådan med vattenpistol varenda vaken timme när värmen är tillbaka. Då kanske, kanske...
 
Tänk om din katt skiter i grannens rabatter? Jag tänker att det liksom är skit man får ta om man låter sin egen katt springa lös.
 
Tänk om din katt skiter i grannens rabatter? Jag tänker att det liksom är skit man får ta om man låter sin egen katt springa lös.
Då hoppas jag innerligt att de, om de ser, kommer och säger till så jag kan erbjuda mig att städa efter den och skänka dem en fyspray eller liknande om de vill ha.

Som sagt har jag egentligen inga bekymmer med att katten existerar men måttet är liksom rågat när jag 1. Inte kan öppna dörren utan att få besök 2. Ha katten rännandes hela jäkla tiden och 3. Ta i kattskit när jag försöker hålla ordning i mina odlingar. Alla övriga katter som åtminstone inte skenar in i mitt hem och spöar på min katt har jag inte alls samma problem med.
 
Då hoppas jag innerligt att de, om de ser, kommer och säger till så jag kan erbjuda mig att städa efter den och skänka dem en fyspray eller liknande om de vill ha.

Som sagt har jag egentligen inga bekymmer med att katten existerar men måttet är liksom rågat när jag 1. Inte kan öppna dörren utan att få besök 2. Ha katten rännandes hela jäkla tiden och 3. Ta i kattskit när jag försöker hålla ordning i mina odlingar. Alla övriga katter som åtminstone inte skenar in i mitt hem och spöar på min katt har jag inte alls samma problem med.
Jag tänker bara att de kanske känner likadant? Kanske ni borde hitta på en lösning tillsammans?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Ja. Nån gång ibland hade väl inte varit hela världen men hon har verkligen vår grusgång/parkering som toalett. Det är svårt att ta sig...
2
Svar
30
· Visningar
2 264
Senast: SaraXX
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 095
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 458
Senast: Rhinos
·
Övr. Katt Hej! Någon som sitter på tips hur man kan få katten att sluta hoppa upp på vissa hyllor ? Det är såhär att min mamma på 65 år har 3...
Svar
15
· Visningar
1 710
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp