Bukefalos 28 år!

Kastrera hanhund?

Sv: Kastrera hanhund?

Ska inte säg att alla gör det men de hanar jag träffat har gjort det både hemma och när de hälsat på hos andra. Vår började med det vid sista löpperioden. Han pinkade inne hos mina föräldrar första gången han var där efter att han blivit könsmogen. Min mosters hanhundar gjorde det också. Hennes ena hane (dobermann)pinkade tom på min dåvarande tik(sheltiekorsning) :eek: Gissa om vi alla glodde snopet!
 
Sv: Kastrera hanhund?

Nä, pinkar de inne då också :eek:

Hm, min man är alltid snäll, men det kommer han inte stå ut med ....tror jag...och inte gnället heller :crazy:

Kan iofs tänka mig att kastrera, men har fått en tanke att detta kanske är en bra hund som kan användas i avel...kanske alltså.


En annan sak o ha i åtanke innan man kastrerar är att man får INTE delta på varken utställning, prov eller tävling om hunden har kemisk kastrering. Det räknas som doping......
 
Sv: Kastrera hanhund?

Enligt min vet så slutade de producera spermier också, men det är kanske inte 100%.

Nej, den avtar absolut inte helt. Den avtar något men det finns hundar som lyckas producera avkomma "trots" p-spruta. Låga doser påverkar inte spermieproduktionen alls och hur snabbt nivåerna sjunker i hunden lär vara svårt att räkna ut. Jag skulle absolut inte se p-spruta som någon slags variant av kastrering (den för även med sig en del allvarliga biverkningar).

På katter avtar spermieproduktionen knappt alls. Jag känner en mängd avelskatter (hanar) som går på p-spruta för att inte strila som producerar stora och friska kullar.
 
Sv: Kastrera hanhund?

En annan sak o ha i åtanke innan man kastrerar är att man får INTE delta på varken utställning, prov eller tävling om hunden har kemisk kastrering. Det räknas som doping......


Och det är ju ett av mina intressen.
Får jag inte ens tävla lydnad?

Jösses, det är lättare att äga tikar ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 297
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 442
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
758
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 673
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp