Kastrerad hanhund prostataförstoring

FisherGirl

Trådstartare
Jag går ut med en hund som har börjat uppvisa symptom av prostata förstoring. Men han är kastrerad. Kan det verkligen stämma? Han skiter som om det vore trångt. Annars pigg och glad och varit kastrat i ca 5 år.

Det låter ju märkligt, men kanske kan de få prostatan inflammerad ändå?
Botemedlet för vår gamla hanes prostataproblem var just kastrering.

Jag går ut med en hund som har börjat uppvisa symptom av prostata förstoring. Men han är kastrerad. Kan det verkligen stämma? Han skiter som om det vore trångt. Annars pigg och glad och varit kastrat i ca 5 år.
Jag skulle be hundägaren kolla upp det med veterinär, vår förra fick cancer som såg ut som prostata förstoring men den kemiska kastreringen gjorden ingen nytta alls.

Liknande trådar

R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 583
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 296
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
562
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka