Kastrerad katthona har "fått" ungar

Sv: Kastrerad katthona har "fått" ungar

Men vad fint :love: Fast vad tänkte din katt egentligen? "Den här honan klarar inte av sina ungar, bäst att jag tar dem" Värsta soctantkatten alltså :rofl:

:rofl::rofl:

Vilken underbar och samtidigt rolig historia TS, och vilket lyckligt slut! :love:
 
Sv: Kastrerad katthona har "fått" ungar

Men vad fint :love: Fast vad tänkte din katt egentligen? "Den här honan klarar inte av sina ungar, bäst att jag tar dem" Värsta soctantkatten alltså :rofl:

Så gör min äldsta hona också (kastrat). Ibland gör det ju ingenting att hon hjälper sina döttrar/dotterdöttrar men ibland får jag stänga ut hon så att kattungarna får äta riktig mjölk och inte bara ligga och socialsnutta.
 
Sv: Kastrerad katthona har "fått" ungar

Fantastiskt:love: Ge Misan en extra godisbit från mig för att hon är en sån klok katt.:bow:
 
Sv: Kastrerad katthona har "fått" ungar

Vilken hjältinna!
Hon räddade 4 liv.
Hur mår mammakatten nu?
 
Sv: Kastrerad katthona har "fått" ungar

Mamma katt mår efter omständigheterna bra (fortfarande underviktig, men hon äter duktigt) och bor hos oss inne i kattungerummet tillsammans med sina ungar och Misan. Hon kommer att bo hos oss tills ungarna är 12 veckor, då hon och 3:an flyttar hem till ägarna igen. På det viset kan hon återfå styrkan med stöd från Misan samtidigt som ungarna får full uppmärksamhet och omvårdnad. Är bara lite orolig för hur Misan kommer att må när hennes älskade skyddsling flyttar, men hon kommer nog ha fullt upp med ungarna som stannar hos oss så hon kanske inte märker det för mycket, hoppas jag. :crazy: Hon är precis lika mån om mamma katt som om ungarna, gullegumman! :love:

Maken och småhussarna kommer att bli förvånade när de kommer hem i helgen! :D
 
Sv: Kastrerad katthona har "fått" ungar

gullig och klok katt du har. Mamman har ju uppenbarligen haft problem, så stannar din katt med henne tills ungarna är tillräckligt stora för att gå och då tar hon med sig dem hem till er där hon vet att de får det bra. Väldigt fin historia. Hoppas man får se en bild på den lilla hjälten och den moderna familjen
 
Sv: Kastrerad katthona har "fått" ungar

Vilken underbar historia. Klok och varmhjärtad katt du har, som tog hand om ungarna och bar hem dem - och sen ville ut och rädda de andra. Helt underbart.

Måste säga att sådan katt sådan matte. Så fantastisk du är som följde efter henne, tog mamman till kliniken och som nu huserar hela familjen. Dagens Ros till dig och din kisse.

:love:
 
Sv: Kastrerad katthona har "fått" ungar

kl

härligt att läsa:)

Djur är verkligen underbara och du ska oxå ha en stor eloge som orkat engagera dig:love::bow:
 
Sv: Kastrerad katthona har "fått" ungar

Åh! Fantastisk katt du har som räddade en hel familj! :bow:
 
Sv: Kastrerad katthona har "fått" ungar

Helt otroligt vilken duktig katt ni har, men de blir ju bara klokare och klokare med åren.:bow:
 
Sv: Kastrerad katthona har "fått" ungar

Men, vilken rar historia! :love: En sån klok Misan, och en sån härlig matte hon har!
 
Sv: Kastrerad katthona har "fått" ungar

En helt fantastisk och hjärtevärmande historia! Vilken hjälteinsats du och din katt har gjort! Kattmammans ägare ska också ha en eloge som sett till att både id-märka, ägarregistrera och försäkra katten och som förstår att det är bäst för både kattmamman och hennes ungar att stanna hos Misan tills ungarna är flyttfärdiga vid 12 veckors ålder.
 
Sv: Kastrerad katthona har "fått" ungar

Så fin historia, tack för att du delade med dig. Vilken fantastisk katt du har. Ger mig lite hopp i all förtvivlan om min katt som är borta.
 
Sv: Kastrerad katthona har "fått" ungar

Vilken gullig historia och vad härligt att allt slutade så bra:):love:
 
Sv: Kastrerad katthona har "fått" ungar

Så fint! :love: Det här gjorde verkligen min dag, att höra något så fantastiskt! Djur är så kloka, och du är suverän matte!
 

Liknande trådar

Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 136
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Lite luddig rubrik kanske, men såhär ligger det till. För ett par veckor sedan fick jag grannens två katter, en kattunge på typ 5,5...
2
Svar
20
· Visningar
2 775
Senast: Meibla
·
Katthälsa Vildkattmamman doris fick åka till veterinären för ca två veckor sen och bli kastrerad, vilket inte var lätt men iväg kom hon och i rätt...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: Buck
·
Övr. Katt En bekants bekant har en vildkatthona med ungar på sin tomt. Åldersbestämningen av ungarna är vag - personen säger att de är mindre än...
Svar
16
· Visningar
4 961
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp