Kastrering av hanhund...

C

charooqi

Vi har funderat på att kastrera vår hanhund och vi vill gärna ha lite feedback från nån som har erfarenhet av detta...
Problemet är att vi bor i ett villaområde och i vårt kvarter har 12 av ca 20 hushåll hund, 10 av dessa är tikar. Våran hund har det med andra ord inte lätt när dessa tikar löper och det vill säga nästan året om numera.
Dessutom har han blivit hanhunds ilsken efter att han blev biten av en annan hund (en Siberianhusky) för några år sedan, han bet sönder ögonlocket på vår hund.
Våran spets är 7 år gammal så jag undrar om det är värt priset att kastrera honom, tror ni att han kommer att tappa lusten för tjejerna och ev. bli lite mindre arg mot andra hanhundar ?
Han har förresten aldrig betäckt en tik, om detta kan påverka...
 
förmodligen är det för sent, men om ni ändå vill prova kan ni börja med kemisk kastrering, en spruta som varar några månader. prata med er veterinär!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 831
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej, Har en Grand Danois hanne på drygt ett år som är helt galen i min frus systers hund. Vi brukar vara på hundön bredvid drottningholm...
2
Svar
23
· Visningar
4 499
Senast: snorp
·
Hundhälsa Hej! Då ni varit så hjälpsamma tidigare så provar jag att göra ett till inlägg. Min hund är nu 1 år och 1 månad gammal. Han är en kul...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 854
Senast: Johdan96
·
Övr. Hund Hej! Söker tips/råd angående mina två hanhundar. Har en renrasig malteser och shi-tzu, maltesern är snart två år och shi-tzuin fyllde...
Svar
12
· Visningar
2 826
Senast: Snusbror
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp