Kastrering

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare blissare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 704
B

blissare

Hur länge skall man vänta innan man kan släppa i en nykastrerad vallack?(blev det rätt så:crazy:)
Den jag tänker på är kastrerad i maj ungefär,han var 5 när han blev kastrerad.Skall gå i en hage där det finns ston,kan inget om hans tidigare liv...;)

Sv: Kastrering

Enligt min veterinär så kan det finnas levande spermier kvar i sädesledarna ett tag efter kastreringen, men efter en månad kan man känna sig ganska säker just på den fronten.
Sen är det ju den andra aspekten och det är om han kan låta bli att klättra på stona ändå. Vissa valacker gör det aldrig, andra betäcker för glatta livet. Och min erfarenhet är att det inte har så mycket med tidpunkten för kastreringen att göra.
Det borde gå bra att prova, men om han betäcker stona - dela GENAST på dem!!

Liknande trådar

Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
187
Senast: corzette
·
Hundhälsa Ni som har erfarenhet av kastrering av tik - kan ni dela med er lite? Jag tänker på kostnad för operationen, återhämtningstid... 2
Svar
26
· Visningar
1 542
Senast: Ajda
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
529
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 074
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Fälttävlans-tråden 2025