kategorier ponnytrav?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Seabaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 708

Seabaz

Trådstartare
Hur många kategorier finns i ponnytrav?? hur hög får dom max vara och måste dom vara en viss ras? (shetlänning eller russ typ är väl vanligast?)

Jag och hovis funderade på det häromdan då det inte alls borde vara svårt att avla fram renrasiga travare som är under ponnymått (D-ponny). Men det kanske är för stort?

:bump:

Sv: kategorier ponnytrav?

Inom ponnytrav så tävlas de i kategorierna A och B.
Ponnyerna som ska startas behöver inte vara någon specifik ras, utan de får tävlas så länge de håller sig inom de olika måtten som gäller för de två olika kategorierna.
För att få tävla med en ponny så måste ponnyn ha 3 kända led bakåt i stammen. Varmblod/kallblodstravare är ej tillåtet att korsas in..

För mer info klicka på länken å läs ---> http://www.sptf.nu/omptrav.php

Senast ändrad:

Liknande trådar

Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 167
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Hundhälsa Skulle vilja ha lite råd. Ascot kräktes i förgår morse: först lite direkt på morgonen och sen efter att han hade fått frukost. Efter...
Svar
10
· Visningar
1 112
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 290
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma