"katt"hund

Sv: "katt"hund

har inte läst hela tråden men min gudmor är uppfödare på japanese chin. Dom är mer katter än hundar. Mycket barnvänliga, små. Och dom behöver inte ens hälften av aktivering som ex en terrier. Dock är dom långhåriga.
Ja långhåriga är dom men behöver knappt nån pälsvård, jag fixar bara pälsen nästan när jag ska på utställning baar för den ska bli mer puffig. annars behövs det inte alls nå mycket pälsvård.

min dsg är nästan som en katt :D Han gillar att stryka ryggen under fotvalvet på folk
Här är han första dagen hemma, han o rödekatten fann varann direkt :love:

184320.jpg

hela albumet
http://www.pixbox.se/alb_show_id6916_page0.html

Fast om man tänker sig att hunden då kommer vistas mycket i stallmiljö, med allt vad det innebär med lera, spån, hö, halm och annat bös, är det inte risk att den efter en dag kommer se ut som svinto?

Australisk Terrier. Barnvänligare ras har jag aldrig ras. Verkar dras till barn.
Billig i drift? Ja. frisk och sund ras.
Jagar möss? Ja. Till mattarnas förtret, de jag mött.
Enda nackdelen är väl att de kan var rätt aktiva första året och att de inte är några bra ensamhundar. Ingen hund man lämnar 8 timmar om dan. Då blir den ledsen. Man får se till att ha tid med ensamhetsträningen också, så man går långsamt fram. Så det måste finnas tid till det. Men som vuxna kräver de inte enormt mkt aktivitet.
Är ju avlade för att hålla rent från ohyra (gnagare & reptiler) och att vara barnpassare...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 182
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 634
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 410
Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
854
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka