Katt m. njurproblem, foder, viktupgång?

Pilot

Trådstartare
Har en katt som har konstaterat njurproblem, han har börjat äta RC's Renal, men han har tappat en del i vikt och liten som han var innan, är han ännu mindre nu... Har försökt kika runt på olika foder med låg fosforhalt och högt energiinnehåll, men har inte hittat något bättre. Hjälper såklart inte att han är liten i maten heller.
Finns det nån form av fett man kan tillsätta extra av? Eller finns det risk för näringsbrist?
Fodertips?
Är egentligen inte glad i RC då de har relativt mycket sädesslag i deras foder.

Sedan undrar jag om det finns ett smidigt sätt att se till att han får ha sin mat själv? Med tre katter blir det dyrt om alla ska äta specialkost. :o
Han är minst annars också, funderar på ett utrymme där bara han kommer åt mat, men hur gör man så att han inte äter annan mat. Tydligen ska specialfodret vara mindre smakligt, automat till de andra katterna? Hemskt gärna lite tips!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 236
Senast: Jamienoble
·
Katthälsa Hej. Vi behöver lite hjälp med fodertips till min mammas katter. Utekatter 8 & 12 år. Den äldre har problem med att hon kräks ofta och...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: Rund
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 134
Senast: mackan
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
40 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp