Bukefalos 28 år!

Katt med dålig päls - vad kan det bero på?

Brandybus

Trådstartare
Av mina två katter hemma har den ena så himla dålig päls (sträv, och fäller enorma mängder jämt). Hon är vuxen (minst 3 år), äter Mjaus blötmat och är fin i hullet. Har ni några idéer om vad det kan bero på?

Min spontana tanke är att det är något som hon inte får i sig, som hon behöver ha. Men den andra katten är jättefin i pälsen och de äter samma mat?

Alla tips mottages tacksamt! :)
 
Sv: Katt med dålig päls - vad kan det bero på?

Jag vet inte om hon har brist på B-vitamin, men den är i alla fall bra för pälsen. Finns B-vitamintabletter i alla djurtillbehörsaffärer. Min förra kisse tyckte det var godis-gott, min nya gillar dom inte alls. Smaken är som baken delad.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har en katt på sju månader, kastrerad, som får dubbelt så mycket Mush som det står på förpackningen, plus blötmat ibland när jag...
2
Svar
36
· Visningar
11 304
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Jag vet att valpar bits, men hur vanligt är det att de hugger och framförallt, vad kan man göra åt det? Valpen ifråga är ca 7 månader...
2
Svar
20
· Visningar
4 621
Senast: Sasse
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 217
Senast: mackan
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 824
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp