Katt med en en extra tå...

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Rianimare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 404
R

Rianimare

Vad heter den rasen? Min kompis har en sån och hennes tassar ser ut som stora tennisracketar!! :D Jättesött! :love:

Det brukar kallas för skeppskatt. Men det är ingen ras, det är en defekt. Min stora katt har också extra tår.

Defekten dyker upp hos olika raser, bla maine coon och norsk skogkatt, men det är inte något som SKA vara inom rasen, man ska inte avla på en sådan katt.

Okej.
Men när jag såg henne, Tummsan ;), första gången så var det första man såg fyra gigantiska tassar!!

Våran kattunge Mirre har det inte, men däremot hans mamma och hans 2 syskon i samma kull. Oh vad söööta dom var med sina stoooora tassar... :D Men dom var bokade, så vi fick Mirre, med normala tassar... ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 068
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
499
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 166
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett... 2
Svar
23
· Visningar
1 389
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Atletix