Katt med epilepsi

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare StarNate
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 094
S

StarNate

Någon som vet någonting om detta??

Brukar medicinering funka?
Lider de av att ha epilepsi, är det bäst att avliva om det är en gammal katt?
Vad ska man göra när de får anfall? hålla fast? klappa lugnt eller bara låta den va?

Stackars min lilla pisse :cry:

Sv: Katt med epilepsi

Oj, var det det som var fel med din katt? För visst var det du som skrev om att din katt var sjuk?

Har ingen erfarenhet av kattar, men min mormor hade en gammal tax som fick epilepsi. Hon fick medicin och vad jag minns så fungerade den bra.

ja..det var jag...epilepsi var det.

ser ju skitäckligt ut när det händer..så då tänker man ju att han måste lida jättemycket..men det ser nog ganska äckligt ut när människor får sånna anfall oxå..men dom avlivar man ju inte för det.

ska försöka få tid till vet.i veckan för att se vad dom säger.

Tråkigt det där med din katt men lite fel forum... :angel:

jag har skrivit i katt-forumet här oxå..men det var inte så många som svarade där..så därför skrev jag här oxå.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
700
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 094
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 392
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
537
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka