Katt med knasiga matvanor

SkorpSmulan

Trådstartare
Min katt tycker om russin och banan. Men hon absolut älskar oliver :D Hon blir helt tokig då man tar fram olivburken.
Det tycker jag är lite knasigt för att vara katt.
Vad har din katt för knasiga matvanor?

Sv: Katt med knasiga matvanor

Min katt är en riktig sockergris :D

Det sägs ju att katter inte kan känna smaken av sött (väl :confused: ), men det kan inte stämma på min kisse. Hon älskar småkakor, kex, youghurt (helst med vaniljsmak) m.m. De flesta sorters kattmat är...Urrk!

Jag fick veta av någon här (Sol?) att många katter gillar Whiskas just för att det smakar sött (de har utvecklat socker/Whiskasberoende...) och insåg snabbt att det stämmer på min tant :o

Mina föräldrars katt slåt nog det mesta. Champinjoner, sparris, oliver... Hon äter inte färsk strömming, men det går bra om den varit fryst först :confused:

En gång tuggade hon i sig en halv fefferoni, sen fick mamma ta bort den av oror för liten kattmage.

..javisst ja, havregrynsgröt och frukostvälling är också smaskens :smirk:

Vår ena kille älskar lussebullar, men då måste det vara med saffran i, annars kan det vara. Han tycker även om isvatten, torkade dadlar och fikon samt lakrits. Oliver blir även han galen av, likaså hans mamma.

Jag trodde nästan att min kisse var ensam om att vara galen i oliver. Men det verkar inte så :)

Min gammelkatt älskar o'boy men den ska helst vara riktigt varm och får hon dessutom knäckebröd utan pålägg till så blir hon lyrisk.

Min lilla rulta äter allt som kommer i hennes väg, men favoriterna är frukostvälling (vilket innebär att vi inte längre kan använda vispen i kastruller utan att hon kommer rusande och klättrar på oss) och honungsmelon.

Lilltösen och jag dricker ofta te tillsammans.

Deras mamma var väldigt förtjust i sourcream&onion-chips, men det skulle vara Estrella, eller allra helst Kullagårdens.

Alla mina katter Älskar gurka och majs... Vilket gör att dom går till växthuset och knaprar på mina gurkor om man inte håller dörren dit in stängd. Alltid!!

Min ena katt blir stollig bara av att höra prasslet av chipspåsen... :d :crazy: :D

En av mina kattungar har lite udda matvanor, han äter Risifrutti med min dotter (skall vara med sylt inte bara själva gröten), så fort hon drar av folien på den så kommer han som ett skott :) Äter gärna nudlar också men bara om man har på den där kryddpåsen först annars kan det kvitta :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Min kisseflicka ÄLSKAR allt med choklad på (vet att det inte är så bra), helst Mars. Att hon dessutom är fullkomligt tokig i kyckling är väl kanske inte så ovanligt.
Min äldsta kissepojke är väldigt förtjust i majs, och blir fullkomligt tokig om han får syn på skalet till bakade potatisar.
Den mittersta kisseponken är faktiskt tråkigt normal..
Min kissebäbis DYRKAR riskakor med sourcream och onionsmak.

Liknande trådar

Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 184
Senast: Asko
·
Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
549
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 094
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 116
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Blandraser och renraser
  • Kattmat i mousse-form