katt som dödar

I

Icebabe_1

läste ni i expressen om katten som dödade 75 åringen?
i min mening så var det inte katten skyld,
men läkarens pgr av fel bedömning.han behandlade den gamla tanten för matförgifting,istället för bettet från katten.
jag tycker også att det aldrig är kattens fel att den blir farlig,det är vell mer hur den blir uppfostrat???

eller vad säger ni?
 
artikeln får det verkligen att låta som att en katt brutalt mördat en oskyldig människa. i själva verket handlar det ju om felbedömning av läkaren.
katten rår självklart inte för att den bitit någon så att denna dör.

alla vet väl (??) att katter har farliga bakterier i saliven och munhålan och att man ska ta stelkrampsspruta om man blir biten så att det går hål.
kanske hade inte tanten klarat sej även om hon fått sprutan eftersom hennes immunförsvar redan var så nedsatt.
synd att det gick så illa och stackars katt!!
 
Akta er så att ni inte blir anfallna
av alla mördarspikar!!!
 
Är det ofarligt om man tagit stelkrampsspruta då? det har hänt flera ggr att jag blivit biten, både av egna och andras katter. Inte för att de varit ilskna utan mer som protest för att det gör ont att borsta den långa pälsen "gäller hårömma katter, de andra gör ingenting"
Fluff :(
 
Har man följt hela vaccinationsprogrammet, så ska ska det "hålla" upp i 40-årsåldern.

Själv har jag en bitsk katt här, som gärna sätter tänderna i en om man inte gör som han vill. Han får sig dessutom många pussar på nosen varje dag, och då och då en slick eller två. Och jag lever ju uppenbarligen. ;)

Ett rätt omhändertaget sår gör mycket - risken att få blodförgiftning är nog större än risken att få stelkramp.
 
presis,jag behöver inte säga det,då hon redan har svarat dig.men jag kan ju säga att INGEN katt är direkt farlig,
dom har nog alltid en orsak till att bitas.
gör dom det,är det antingen en bra grund för det,eller så har den blivit uppfostrat fel.har en katt i släkten som redan är " farlig",den angriper en och biter,men det är inte kattens fel,det är tyvärr dom som har den som aldrig skulle haft en kattunge från början.

Hundar kan også bitas men inte får dom så stor uppmerskamhet för det?och vad med hästar?kaniner och möss?
ALLA kan bitas,och alla kan göra att man dör av infeksjon.
 
Hmm, vår kisse (som bor hos sin husse), busar ofta så att det går hål på skinnet... :smirk: Och vi åker inte till sjukhuset efter varje gång precis (vi har aldrig gjort det rättare sagt). Men en stelkrampsspruta ska väl hålla 10 år? :confused: Då behöver man väl inte åka in för varje ynka djurbett?
 
I det här fallet var det inte fråga om stelkramp alltså hade en vaccination inte gjort någon nytta.
Katter har en ganska otrevlig bakterieflora i munnen så man skall vara försiktig med kattbett. Det är väldigt vanligt med fula bölder på katter som blivit bitna av andra katter.
PL
 
Det är väl mest om man har nedsatt immunförsvar som man kan råka så illa ut.
Fluff
 
det som är vanligast vid kattbett är blodförgiftning och det är inte så svårt att märka.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 344
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 581
Senast: Flixon
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 016
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 423
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp