Katt som gått ner mycket i vikt och i stort sett slutat tvätta sig?

YorkWann

Trådstartare
Pigg och glad, äter och dricker som vanligt, inget konstigt med avföring eller liknande. Avmaskad. Ska till vet på måndag, hon tyckte inte det var akut :)

?

Sv: Katt som gått ner mycket i vikt och i stort sett slutat tvätta sig?

Skulle kunna wara hypertyreos, dws en öwerproduktion aw sköldkörtelhormon. God/ökad aptit, pigg till stirrig, minskar dramatiskt i wikt och får ofta en försämrad päls (som kan tolkas som att katten inte twättar sig).

Behandlingsbart.

inte försämrad päls, inte ökad aptit alls. Han har alltid varit liten i maten.

Det beror på vad man menar med akut. Under helgerna görs bara det mest akuta, utredningsfall finns oftast ingen anledning till att ta in förrän helgen är slut.
PL

Hur wet ni då att han slutat twätta sig!?

För att han alltid gjort så efter mat och dylikt innan, och nu slutat :crazy:

Vet hittade för övrigt, inget på prover och liknande förutom att han var mager och något uttorkad. Han har piggat på sig :)

Tänderna..............

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Min 16 årige hane har hypertyreos (bra T4 värde nu m h a medicin Apelka vet) samt så har han jättemycket artros, särskilt i...
Svar
10
· Visningar
818
Senast: Joppsa
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: WildWilma
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
432
Senast: Malva1978
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Blandraser och renraser
  • Kattmat i mousse-form