Katt som leker säl!

Bufera

Trådstartare
Vår kattungen fullkomligt älskar vatten! På gott och ont, han ska alltid vara med när vatten används.
Med när man duschar/borstar tänderna osv.

Men det stora problemet är att han ser vattenfontänen som sin personliga lekplats vilket resulterar i vatten överallt! Han både lekar i och rivstartar ur fontänen, jag har kommit till den punkt att jag vill ställa den i badkaret för att undvika vattenskador på väggen/listor. 😅
Golvet i sig är plastmatta så ingen fara där.
Tog idag bort delen som gör att vattnet porlar och hoppas listen för att leka mi skar lite. Gör samma sak i vanlig vattenskål(den ramlar när han gör rivstart i).

Men vill hitta en lösning som funkar trots att han leker säl varje dag, vill alltså kunna skydda vägg/listor mot vatten. Jag har ingen plats som den kan stå utan "fara" för något annat.

Några tips? Funderade ett tag på plastmatta man har till skor, men inser nog att kanten är för låg för att förhindra att vattnet åker på väggen. 😞
Hoppas att denna extrema fascination för att leka i vatten avtar lite med åldern😅
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 492
Senast: nickan1
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
172 307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp