Katt som river på tapeter?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare IrishCobTinker
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 061
I

IrishCobTinker

Hej! Jag har en katt som är 2 år. HAn började sitt liv som ute katt, sen så var jag tvungen o flytta till lägenhet för några månader sen. O nu det sista har han börjat riva på tapeter, han har klösbräda. Finns det något man kan göra så han slutar??

Sv: Katt som river på tapeter?

Har du klösträd eller en klösbräda? Oftast vill de ha ett klösträd, han är väl antagligen van vid träd utomhus antar jag.
Kommer du på honom med att klösa på tapeten så bär över honom till klösbrädan. Säg ett markerat NEJ/FY vid väggen och beröm vid klösbrädan.
Blomspruta kan fungera men jag tror ändå du måste visa klösbrädan, det kan ta tid men ge inte upp.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 146
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 398
Senast: ameo
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur