Bukefalos 28 år!

katt som spyr.

G

Galore

började redan i morse med att jag upptäckte att killen spytt.

han har sedan i morse spytt 9-10 ggr. i början var det "fast" nu är det bara vätska. inga hårbollar utan bara mat och vätska.
Vad gör jag? finns det nåt jag kan ge honom? några teorier om varför?
han leker, äter, sover precis som vanligt...inte ätit nåt direkt olämpligt. (enbart torrfoder.) ingen feber, ingenting. kan det bara vara att han fått i sej nåt skumt?och jag ska bara avvakta?
 
Sv: katt som spyr.

han är avmaskad redan, är det nån menning att göra det igen? hade han inte spytt upp mask dessutom? kanske är värt ett försök iof.
 
Sv: katt som spyr.

jo..ska göra det i morgon :) men har du nån anning om vad det kan vara? han har inte spytt nångång idag f.ö
 
Sv: katt som spyr.

Det beror på hur nyss det var du avmaskade:) Ibland blir dom så att dom hostar och spyr om dom har mask. Även fast man inte ser nån mask.

Men om han har blivit bättre idag så kanske han bara gade fått i sig något olämpligt.
 
Sv: katt som spyr.

min honkatt spyr då och då upp mat som hon har ätit. jag tror att det kan vara för att hon äter sig för mätt.. och ibland spyr hon bara vätska också

som nu när dom fick fisk.. då åt hon två hela fiskar, och dom kom ju upp..
vi har varit i kontakt med vet förut om problemet.. hon har gått på medicinfoder. men hon spyr ändå..

men jag ser det inte som nått problem.. utan det är då hn äter för mycket (vad jag vet) annars spyr hon aldrig..

jo, om hon äter dom billigare fodren också.
 
Sv: katt som spyr.

har iaf diskuterat med vet nu. hon sa att jag skulle ge dem kokt kyckling och fisk i fyra dagar. funkar inte det ska jag komma in. hon var ganska säker på att han bara reagerade på fodret, så blir till att byta...
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 210
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
641
Senast: Nikan
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
981
Senast: MJLee
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 457
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp