C
Chiqitita
En av mina katters päls har blivit annorlunda och jag nojig som jag är börjar bli lite orolig. Katten är korsning mellan vanlig huskatt och norsk skogskatt på runt 1,5 år. Tidigare hade han den typiska skogskatts kragen och en stor yvig svans. Men nu har kragen minskat och svansen blivit tanig. Svansen ser nästa nött ut.
Jag har nyligen flyttat men det känns inte som att det beror på det då den katten har tagit flytten riktigt bra. Han är rätt mager och har svårt att gå upp i vikt (till skillnad från sin bror
). Katterna har fri tillgång till både torrfoder och vatten.
Ska försöka hitta några bilder för det är stor skillnad på hur han såg ut tidigare jämfört med nu.
Vad tror ni det kan vara för något? Kanske något så enkelt som att de fäller den sista pälsen eller något?
Jag har nyligen flyttat men det känns inte som att det beror på det då den katten har tagit flytten riktigt bra. Han är rätt mager och har svårt att gå upp i vikt (till skillnad från sin bror
Ska försöka hitta några bilder för det är stor skillnad på hur han såg ut tidigare jämfört med nu.
Vad tror ni det kan vara för något? Kanske något så enkelt som att de fäller den sista pälsen eller något?