Bukefalos 28 år!

Katten följer med på promenad

Sv: Katten följer med på promenad

En katt jag hade följde med ut och plockade svamp vid ett tillfälle, men vilket liv det blev på honom när han satte sig för att göra behoven! Han skrek för full hals så vi inte skulle missa att han hade stannat, sen kom han springandes igen så vi kunde fortsätta. :)

Jag har en liten mattegris nu med, var jag än rör mig ute på tomten så följer han efter mig, jag kan inte gå ut på parkeringen utan att han är vid grinden och en gång när jag trodde att han inte såg smet jag in i ett grannhus för att lägga in posten, men då stod han strax utanför och ropade för att bli insläppt. :D

Jag törs aldrig åka eller gå hemifrån om han är ute. :o
 
Sv: Katten följer med på promenad

Mina gör likadant:)

Har en liten tik på 7år, hade henne innan jag skaffade katterna. Katterna ÄLSKAR hunden och följer alltid med på promenaderna. Man får lite konstiga blickar när man kommer gående med först en hund och sen 4 katter på led x)

Den ena honkatten är dock lite jobbig tycker vovven, hon är ganska aggressiv mot både människor och andra katter men inte mot hunden. Hon ska alltid kela när man är ute och går vilket innebär att hon ska stryka sig mot vovvens bröst. Detta gör att hunden inte kan gå överhuvudtaget :P
 
Sv: Katten följer med på promenad

Vi har haft två katter som har gjort så, honkatter, men den ena var lite lat och följde med en bit bara sedan satt hon där och väntade tills vi kom tillbaka ^^ Den andra följde gärna med på hela rundor men det var både på gott och ont för om vi mötte en hund som började skälla mot våran så blev hon förbannad på den hunden och fräste och burrade upp sig och gick mot den som skällde. Hon gjorde aldrig någonting men man fick intrycket av att hon ville skydda "hennes" hund mot den andra som skällde men så var det också en hund hon hade växt upp med sedan 7 veckors ålder (hemlös) så de två hade ett extra starkt band :heart
 
Sv: Katten följer med på promenad

Min kattflicka gör samma sak när jag går kortare promenader med hunden. Startade när vi flyttade till lägenhet, hon brukar vara ute ca 10 minuter och följa med ner för trapphuset när vi går ut med hunden. Hon har sina gränser hur långt bort från hemmet hon går men kan gå bra långt. Korsar dock inte den trefiliga vägen vilket jag är otroligt glad över. :p

Hund 8 år och katt 7 år alltså livskamrater kan man säga.

Tror Kissan känner sig som en i flocken eftersom hon gärna myser med mig och vovvan i soffan.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag ska flytta i september, och det tar ungefär 14 timmar med bil och båt från där jag bor nu till mitt nya hem. Min ena katt är...
2
Svar
24
· Visningar
2 915
Senast: kma
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 019
Senast: Farao
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 586
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp