Låååång bilresa med katt

Jag kanske skulle testa något sånt till Maggan. Hon tog sista veterinärbesöket väldigt hårt, såg knappt röken av hemma på en vecka efteråt. Kanske lite neddrogning är vad som behövs.
 
Jag kanske skulle testa något sånt till Maggan. Hon tog sista veterinärbesöket väldigt hårt, såg knappt röken av hemma på en vecka efteråt. Kanske lite neddrogning är vad som behövs.

Brunetten får gabapentin inför veterinärbesök numer, hon får tabletten av mig hemma vilket varit jättebra då hon aldrig hinner hetsa upp sig.

Veterinären/djurskötarna tackar och slipper blodflöde och vilda kattvrål, och Fröken B slipper stresspåslag och ångest. Så win-win!
 
Brunetten får gabapentin inför veterinärbesök numer, hon får tabletten av mig hemma vilket varit jättebra då hon aldrig hinner hetsa upp sig.

Veterinären/djurskötarna tackar och slipper blodflöde och vilda kattvrål, och Fröken B slipper stresspåslag och ångest. Så win-win!
Låter ju super! Helt klart värt att testa
 
Jag kanske skulle testa något sånt till Maggan. Hon tog sista veterinärbesöket väldigt hårt, såg knappt röken av hemma på en vecka efteråt. Kanske lite neddrogning är vad som behövs.
Låter ju super! Helt klart värt att testa
Definitivt värt att testa gabapentin.
Lucifer som varit med om mycket svårigheter hade det extremt jobbigt hos veterinären. Ofta fick han lugnande innan blodprov mm, men det var ju en riskbedömning inför varje grej som skulle göras.
Men sen var det en på albano som föreslog gabapentin och efter det gick det bra att göra i princip alla undersökningar.

Även Sune har de rekommenderat gabapentin till. Han blir väldigt lugn och de senaste gångerna har de sagt att han är en sån mysig och tolerant katt. Enda nackdelen är att han blir grymt hungrig i 2-3 dagar.
 

Liknande trådar

Katthälsa På lördag ska katterna åka hem till mina föräldrar och bo där i två veckor. Det kommer gå bra, förutom en detalj: resan dit. Det är...
Svar
19
· Visningar
948
Senast: sthu
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 370
Senast: Shaggy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 204
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 245
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Masked Singer 2024
  • Strejk
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp