Bukefalos 28 år!

Katten har ont i frambenet.

D

Dark-divas

Hej!

För någon timme sedan kom katten in haltandes och jag började undersöka vart han hade ont. Visade sig vara i höger framben han har ont i. Jag har klämt lite på tassen men han har ont i själva benet.

Har även hört ett stort kattbråk under bron tidigare men jag undrar o man bör uppsöka Vet iallafall. Han kan hoppa upp och ner från saker och äter. Ska jag bara låt han vara och avvakta eller uppsöka Vet?

Tacksam för svar!
 
Sv: Katten har ont i frambenet.

Jag hade nog velat kolla upp det, men ring och hör med vet vad de säger?
 
Sv: Katten har ont i frambenet.

Skulle ringa och rådfråga veterinär iaf, förmodligen kommer de råda dig till att avvakta till dagen efter men för säkerhets skull så ...
Om en katt har bitit en annan katt ser man det inte alltid då det brukar vara små hål men det kan bli riktigt fula infektioner av sådana.
 
Sv: Katten har ont i frambenet.

Jag hade avvaktat några timmar om katten hoppar upp och ned själv.

Håll koll efter småsår för precis som Heulwen skriver så kan det bli riktigt otäcka saker av bitskador.

Om du ser småhål så tvätta och håll koll, ibland läker det utifrån istället för innifrån och då är risken för bölder stor.

Det är alltså bra så länge ev. sår är öppna men håll koll på allmäntillståndet, blir katten hängig så är det veterinär direkt.

Om katten fortfarande haltar på måndag eller slutar hoppa upp och ned själv, haltandet blir värre eller du hittar sår som ser otäcka ut så ring veterinär.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 946
Senast: Mkb
·
Katthälsa Hej, såg igår hur våran ena katt gick lite haltande men knappt som man märkte det. Han är gammal så morsan tänkte att det bara var att...
Svar
9
· Visningar
1 802
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 666
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp