Svullet ben - katt

lillan222

Trådstartare
Hej, såg igår hur våran ena katt gick lite haltande men knappt som man märkte det. Han är gammal så morsan tänkte att det bara var att han va lite stel.
Idag är han svullen i benet men bara i mitten, det går inte ner till tassen. Han haltar även mer kraftigt men kan ställa ner tassen men verkar undvika det.
Han blev biten av en orm för några år sedan men då blev hela benet svullet så skulle inte tro att det är något sådant.
Kan det va något benbrott, sena eller muskel?
Det känns som han har en lite bula i slutet av svullnaden som är ovanför den "extra trampdyan" eller vad man ska kalla det.

Någon som har varit med om det liknande eller vet vad der kan va ungefär?

Kommer säkerligen bli en sväng till veterinären. Något han inte tycker om allts😅
 

Bifogade filer

  • 20211014_152005.jpg
    20211014_152005.jpg
    202,7 KB · Visningar: 54
Hmm. Utekatt är han men tycker mig inte ser några sår varken på benet eller någon annanstans🤔 Jag får dock inte röra benet då mycket så kan ha missat något sår. Men tycker att mam borde ha känt något? Men jag hoppas nog att det är åt det hållet å inget mer allvarligt😬
 
Hmm. Utekatt är han men tycker mig inte ser några sår varken på benet eller någon annanstans🤔 Jag får dock inte röra benet då mycket så kan ha missat något sår. Men tycker att mam borde ha känt något? Men jag hoppas nog att det är åt det hållet å inget mer allvarligt😬
Inte säkert du ser och framförallt inte orakad. Hoppas det löser sig fint för kissen :)
 
Inte säkert du ser och framförallt inte orakad. Hoppas det löser sig fint för kissen :)
Tack🙏 Han verkar inte ha så ont idag och haltar mindre. Morsan såg lite gegga på benet så det är troligen ett infekterat sår/varböld. Blir avvaktande med veterinären😊

Tackar för svaren igår, blev lite lungande att tänka att det inte kanske va så farligt som ja trodde❤
 
Tack🙏 Han verkar inte ha så ont idag och haltar mindre. Morsan såg lite gegga på benet så det är troligen ett infekterat sår/varböld. Blir avvaktande med veterinären😊

Tackar för svaren igår, blev lite lungande att tänka att det inte kanske va så farligt som ja trodde❤
Ni behöver ju få tvätta rent såret och då kanske kissen behöver smärtstillande för att tillåta det...?! :) Lycka till med kissen :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 935
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! För fyra veckor sedan var vår ponny svullen på utsidan av skenbenet, höger fram, när vi tog in henne från hagen. Hon var inte halt...
Svar
7
· Visningar
2 132
Senast: Robina
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
3 763
Senast: Hedwig
·
Hästvård Har problem med min hästs bakben som har strulat nu under flera veckor. Redan i december har min häst haft mugg som jag har försökt bli...
Svar
13
· Visningar
1 788
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp