Katten och klockan

McFlurry

Trådstartare
Hur kan min katt kunna klockan? Jag förstår inte :laugh: Katten får sitt torrfoder via en matmaskin. Jag införskaffade den efter att hon kastrerades och blev väldigt hungrig, för att hon inte skulle tjata på oss människor om mat hela dagarna. Det funkar väldigt bra! Men jag tycker nästan det är läskigt hur bra hon kan mattiderna 😆 Ffa den matningen hon får på eftermiddagen.

Hon kan alltså ha legat och sovit på ovanvåningen hela dagen, men så kommer hon plötsligt ner. Då kollar jag klockan - som då ofta är 15.56 eller 15.57. Hon får mat 16.00?! Alltså huuur kan hon veta? :confused: Det händer nästan varje dag, alldeles för ofta för att vara slumpen.
 
Hur kan min katt kunna klockan? Jag förstår inte :laugh: Katten får sitt torrfoder via en matmaskin. Jag införskaffade den efter att hon kastrerades och blev väldigt hungrig, för att hon inte skulle tjata på oss människor om mat hela dagarna. Det funkar väldigt bra! Men jag tycker nästan det är läskigt hur bra hon kan mattiderna 😆 Ffa den matningen hon får på eftermiddagen.

Hon kan alltså ha legat och sovit på ovanvåningen hela dagen, men så kommer hon plötsligt ner. Då kollar jag klockan - som då ofta är 15.56 eller 15.57. Hon får mat 16.00?! Alltså huuur kan hon veta? :confused: Det händer nästan varje dag, alldeles för ofta för att vara slumpen.
Det är bara så djur kan klockan. Chefen hade hund på jobbet förut. Han la sig i hallen 5 i tolv och väntade på att maten skulle bäras in. Fredagar kom det ingen mat och han väntade förgäves. Kissarna hemma kommer till fönstret några minuter innan vi kommer hem från jobbet. Det märks särskilt i samband med tidsomställning .
 
Du har ju också fri tillgång till det magiska vita skåpet medan de stackars, svältande katterna måste vänta evigheter på att matte/husse behagar ge de mat alldeles för sent.

(Obs, ironi)
Fri tillgång på jobbet? Nä jag får snällt vänta till 9.00 12.00 och 14.30. Katterna däremot har fri tillgång på knaper i huset. Hemma däremot klarar jag mig längre innan jag är döende iofs så kan jag fär välja att ligga på soffan hela dagen och inte göra av med så många kalorier. På jobbet går jag närmare 20.000 steg lyfter många ton en dag så.
 
Fri tillgång på jobbet? Nä jag får snällt vänta till 9.00 12.00 och 14.30. Katterna däremot har fri tillgång på knaper i huset. Hemma däremot klarar jag mig längre innan jag är döende iofs så kan jag fär välja att ligga på soffan hela dagen och inte göra av med så många kalorier. På jobbet går jag närmare 20.000 steg lyfter många ton en dag så.
Ja alltså @ufot När jag jobbar äter jag frukost 1 6.00 typ frukost 2 9.00 och lunch 12.00. Vid 8 kurrar magen vid 11 kurrar magen igen. Hemma kan jag lugnt vänta till 10 innan magen får nånting i sig och sedan klara sig till 5/6 på kvällen inget kurrande då inte. :D :D :D
 
Min hund kunde också klockan typ, hon fick middag vid 17 ibland närmare 18. Fast hemma började hon tala om att det var dags för mat framemot 15.30-16 medan om hon var hos min moster så kunde hon börja redan före 15. O_o Och då fick hon ändå lunch mitt på dagen. :laugh:
 
Min hund kunde också klockan typ, hon fick middag vid 17 ibland närmare 18. Fast hemma började hon tala om att det var dags för mat framemot 15.30-16 medan om hon var hos min moster så kunde hon börja redan före 15. O_o Och då fick hon ändå lunch mitt på dagen. :laugh:
Min förra hund sov alltid tills jag vaknade, även om jag (då tonåring) som till 12. När han sov hos hundvakt väckte han dem vid 5-6 på mornarna :laugh:
 
Det var ju inte riktigt så att tiden stod still och ingen någonsin åt mat innan den första klockan tillverkades. :p

På en mer seriös not gissar jag att djur som regel utsätts för mindre skärm/blått ljus så deras dygnsrytm är mindre påverkad än vår av artificiella inslag?
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
920
Senast: Bison
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
616
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 141
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
967
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp