Kattens vikt

trixie07

Trådstartare
Det lättaste sättet att väga en katt att göra det med en katt i famnen och dra av sin egen vikt,busenkelt med nya digitala vågar,skulle aldrig försöka på en köksvåg eller något.........:).

Trött på alla som undrar och jagar sina kattstackare med de mest konstiga metoder,läste en att man kunde stoppa sin katt i en köksbunke,ställa på köksvågen och dra an bunkens vikt?????Varför inte vikten på ägarens hjärnans vikt????

Vad som är lämpligt beror väl på vågens felmarginal. Felmarginalen brukar vara större på vanliga vågar än på köksvågar (normal felmarginal är 5 g). Eftersom katter är små djur vill man ha en liten felmarginal.

Mina katter vägs på köksvågen. De får stå stadigt på en bricka. Inget konstigt med det.

Det lättaste sättet att väga en katt att göra det med en katt i famnen och dra av sin egen vikt,busenkelt med nya digitala vågar,skulle aldrig försöka på en köksvåg eller något.........:).

Ställer min katt med alla fyra tassarna på vår vanliga människovåg:)
Mvh
Pudlan

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 297
Senast: Tiger tok
·
Katthälsa Jag har aldrig tidigare direkt funderat på fågelinfluensan mer än med mina höns men har läst att den nya varianten som hittat i USA som...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: Hazel
·
Katthälsa Världens underbaraste katt deppade ihop helt när vi kom hem med en bebis. Vi har två barn sedan tidigare, den minsta var 2 när katten...
Svar
8
· Visningar
915
Senast: Tualma
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 128
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka