Katter är rädda för min katt

K

Karooo

Jag har en honkatt på 4 år och hon är verkligen social till andra katter men så fort hon försöker närma sig en katt så fräser de åt henne och ibland morrar de och försvinner iväg bara. Detta händer både när de träffas ute och inomhus. Någon som vet varför?
Har funderat på att skaffa en katt till men det känns ju lite hopplöst om alla katter blir rädda för min katt...
 
Sv: Katter är rädda för min katt

Det är normalt för en katt att fräsa eller morra åt en främling, så det är ingen du behöver fundera på. När man introducerar en ny familjemedlem tar det oftast ett tag (från några dagar till några månader) innan de är vänner.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 845
Senast: Sel
·
Övr. Katt Fick igår hem en 9 månaders hankatt. Supersnäll och social. Men "gamla" katt gillar verkligen inte honom utan fräser och morrar så fort...
Svar
9
· Visningar
884
Senast: MimmiX
·
Övr. Katt Hej, jag har tagit hand om en ung vildkatt som är ca 8 månader gammal. Vad jag vet har den levt ute hela ditt liv och aldrig haft någon...
Svar
13
· Visningar
1 147
Senast: Squie
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 154
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp