Bukefalos 28 år!

Katter som bajsar under vår trappa

Aionee

Trådstartare
Ja.. vad kan man göra åt grannkatterna som använder vår framsida som toalett? Vi har katter åt både höger och vänster här, vårt hus är omringat av grannar som har katter och av någon anledning har de alla valt vårt hus att göra sina behov vid...(vi har inte katt)

Vi har inget alls emot katterna, de får gärna skutta runt vårt hus men det är inte fräscht att det luktar kattskit vid ingången till huset. Mamma har grävt upp deras förra toaställe under trappan, spärrat av det med kompostgaller (liksom lagomt snyggt sådär :cool:) och sprutat någon spray som heter get-off eller något som har några år på nacken. Vare sig sprayen fungerar eller ej lämnar jag osagt. ;)
Lukten av avföring tog sig ner i vår källare (rummet som är vid trappan) och det var därför vi ens bryr oss så mycket som vi gör nu. Har ingen aning om hur vi ska få bort den därifrån.

Så vad skjutton gör man för att få katterna att sluta bajsa på vår framsida? Redan igår tog min pappa grannkattshonan på bar gärning när hon lämnade en hög. :yuck: Värt att nämnas är att katterna har tredje världskriget utanför vårt hus så gott som varje dag... skriker, slåss och har sig. Mycket troligt att de håller på att revirmarkerar också.
 
Skaffa en egen katt? En stor elak jäkel som håller grannskapets individer i schack och vaktar sitt revir med klo och tand.



Annars - dunno... Nån annan kanske vet?
 
Jag har sett på TV (tror det var programmet med Jason Galaxy) såna där rörelsestyrda sprayer. De ställde ut såna utanför huset och när nån katt kom för nära så sprayades den med nåt som luktade starkt (citrondoft eller nåt).
Tyvärr vet jag inte vad såna heter...
 
Skaffa en egen katt? En stor elak jäkel som håller grannskapets individer i schack och vaktar sitt revir med klo och tand.



Annars - dunno... Nån annan kanske vet?
Jo, en till katt som vaktar med klo och tand, och ännu mer skit ;)

Nej men vi har allergi i familjen så skrämmande djur kan tyvärr inte skaffas. Vi hade dock en jättekanin som brukade attackera både fåglar och katter, men hon hölls ju i hennes inhägnad. :p

Förresten så för ca 5-6 år sedan hade vi problem med att en grannkatt bajsade på vår gård, men då räckde det med att spraya sån där spray, sen dog katten av andra anledningar och grannen flyttade. Sen hade vi inte fler problem förrän förra året när de "nya" grannarna skaffade hem den där nya honan. Så nu är det bara bråk och blä. :(
 
Går det inte att lägga plast av någon slag under trappan? Katter vill ju gräva ner där dom gått på toa och plast sätter de sig ogärna på :) @Aionee
 
Jo, en till katt som vaktar med klo och tand, och ännu mer skit ;)

Nej men vi har allergi i familjen så skrämmande djur kan tyvärr inte skaffas. Vi hade dock en jättekanin som brukade attackera både fåglar och katter, men hon hölls ju i hennes inhägnad. :p

Förresten så för ca 5-6 år sedan hade vi problem med att en grannkatt bajsade på vår gård, men då räckde det med att spraya sån där spray, sen dog katten av andra anledningar och grannen flyttade. Sen hade vi inte fler problem förrän förra året när de "nya" grannarna skaffade hem den där nya honan. Så nu är det bara bråk och blä. :(


Det blir ju bara bajs från en katt iaf... ;)

Sprinklers som går igång via rörelsedetektor? Hur mycket är lösningen på kattbajsproblemet tänkt att få kosta?
 
har för mig att man kan lägga kaffesump där man inte vill ha katter.
även vitpeppar ska fungera, men kanske lite svårt ute.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
4 953
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Vi har två katter. Den ena lätt cp-skadad och den andre vanlig långhårig huskatt.' Den med cp-skada har vid olika tillfälle bajsat...
2
Svar
37
· Visningar
4 719
Senast: Sar
·
Övr. Katt Vår hankatt Monke har börjar bajsa på toagolvet och jag måste kolla ifall någon här kan hjälpa mig med vad som är fel och hur jag ska få...
Svar
17
· Visningar
7 819
Senast: Yrja
·
P
Övr. Katt Jag arbetar ideellt med hemlösa katter, och omplacerade i höstas en kattunge till en "halvbekant" som jag ansåg var en god kattägare...
Svar
16
· Visningar
1 757
Senast: AnnaHo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp