Kattkompis

Jag vet att det kan vara olika. Har haft alla varianter av individer. Vi har haft katt i 30 år.
Det var inte det inlägget handlar om.
Det handlar om att jag är helt säker på att Mllie skulle bli glad över en vän och mitt dåliga samvete.
Och att jag ville ha bekräftelse på att det är rätt att vänta till vi vet hur det slutar.

Det är helt rätt att vänta och skulle vara orättvist mot Millie att ta in en annan katt som sällskap innan hon är frisk och fått vara det ett tag. :)
 
Tack. Vad är det för fel på din pälskling?
Hon har en autoimmun hudsjukdom som visar sig som blåsor på hennes trampdynor. Hon har alltid varit obesvärad av dem, förutom en dag för några veckor sedan när hon plötsligt fick ett elakt skov som gjorde att hon knappt ville stå upp. Sedan dess har hon gått på en hög dos kortison, och så skulle hon få Atopica i kapslar. Kortisonen hjälper dock inte fullt ut (men hon har inte ont längre!) och kan ha väldigt tråkiga biverkningar vid långvarig behandling, och Atopican slog ut hennes mage fullständigt. Så hon har fått gå på skonkost i ett par veckor, och nu så ska vi testa att introducera Atopica igen med förhoppningen att magen tål det. Annars får vi gå vidare med en medicin som kan ha väldigt otäcka biverkningar om man har otur. :(

Det är så tråkigt och enormt stressigt med en katt som inte är frisk, så du har mina fulla sympatier! Det är svårt att inte oroa sig mest hela tiden. :heart
 
Hon har en autoimmun hudsjukdom som visar sig som blåsor på hennes trampdynor. Hon har alltid varit obesvärad av dem, förutom en dag för några veckor sedan när hon plötsligt fick ett elakt skov som gjorde att hon knappt ville stå upp. Sedan dess har hon gått på en hög dos kortison, och så skulle hon få Atopica i kapslar. Kortisonen hjälper dock inte fullt ut (men hon har inte ont längre!) och kan ha väldigt tråkiga biverkningar vid långvarig behandling, och Atopican slog ut hennes mage fullständigt. Så hon har fått gå på skonkost i ett par veckor, och nu så ska vi testa att introducera Atopica igen med förhoppningen att magen tål det. Annars får vi gå vidare med en medicin som kan ha väldigt otäcka biverkningar om man har otur. :(

Det är så tråkigt och enormt stressigt med en katt som inte är frisk, så du har mina fulla sympatier! Det är svårt att inte oroa sig mest hela tiden. :heart
Fy farao va jobbigt. Kram och krya på misse.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 575
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 057
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 282
  • Artikel
Dagbok Som endel kanske vet så är M en hund som bor med mig ❤️ Men han är inte MIN utan jag lånar han kan man säga för att han inte orkade...
Svar
12
· Visningar
1 212

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp