Kattlåda i form av ett litet hus

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Eeiram
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 161
E

Eeiram

Hej!

Jag har, som en del vet, tagit hem stallkatten. :)
Allt har fungerat jättebra!

Dessvärre har jag endast haft en kattlåda till låns, då jag inte ville köpa en eftersom jag inte visste hur det skulle gå med katten. Nu skall jag i alla fall skaffa en egen till henne. Frågan är bara vad för sort?

Jag har sett att det finns kattlådor med tak (små "hus"), är de bra? I vilken prisklass ligger dem? Finns det sådana utan lucka och filter (enbart ventilation)?

På Granngården, där jag bor, finns en kattlåda med tak, lucka och filter för 159:-. Brukar luckan gå att ta bort? Skall filtret rengöras?

Mvh Marie

Sv: Kattlåda i form av ett litet hus

Priset på lådan verkar helt ok, modellen som heter "Bella" brukar kosta ngt sådant och lådan är mellanstor (har man stora katter blir den ofta för låg).

Luckan kan man ta bort och filtret brukar behöva bytas några gånger om året (kostar några tior). Det kan lätt börja lukta när det är för gammalt.

När det gäller kattsand föredrar jag absolut klumpande kattsand.
Pussy Kompakt som går att köpa i vanliga affärer funkar bra för mina katter.

mina förra katter vågade inte gå igenom luckan så den va vi tvungna å ta bort..

Jag köpte ett katthus redan när jag hade bara en katt, först utan lucka, sedan lucka som var uppställd, sedan lucka som är stängd och hjälp med att komma in.
Samma visa blev det halvåret efter då andra katten kom + en till liten toa på sidan av ifall han inte fick bajsa på stora kattens dass.
Nu när lilla katten är här har jag tagit bort taket och alltihop eftersom hon är för liten för att ens orka puffa upp luckan själv.

Nu har jag en toa som används och en extra vid behov, så att säja.
Fast mina gör ifrån sej det mesta ute, men de kommer bli flera hustoaletter om ett tag när det är vinter och de hellre är inne än plumsar runt ute.
Toa med hus kostar mellan 2-500 beroende på storlek. Jag ska köpa en lite större den här gången med djupare underdel och högre tak eftersom stora katten knappt får plats därinne nu :crazy:

oseriös skrev:
mina förra katter vågade inte gå igenom luckan så den va vi tvungna å ta bort..

Det fick vi med göra. Men den är jättebra och har luktfilter med!!

Liknande trådar

M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille... 2
Svar
20
· Visningar
4 110
Senast: bengeten
·
E
Övr. Katt Hej! Jag kommer eventuellt att flytta från ett relativt stort hus till en lägenhet inom kort. Det som oroar mig är hur min katt...
Svar
6
· Visningar
1 436
Senast: Eeiram
·
E
Övr. Katt Hej! Jag hade en tråd "att banta katten utan att svälta den" ute på Bukefalos förut. Efter uppdateringen av Bukefalos kommer jag inte...
Svar
4
· Visningar
821
Senast: mandalaki
·
E
Övr. Katt Hej! Jag börjar undra om det är något fel på min katt. Det lilla jag vet om henne är att hon är en ca 7 år steriliserad honkatt...
Svar
12
· Visningar
4 896
Senast: Eeiram
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka