Den är 20 cm hög (mätte i mitten av baljan där den är som lägst). 54 cm lång och 39 cm bred. Jag mätte ovansidan i ytterkant, botten är något lite mindre. Min är en riktig grävare och hon skvätter inte ut många korn i veckan. Kanske 10 korn eller så. De jag har haft tidigare med likadan balja (tre individer) skvätte inte heller ut nämnvärt, inte ens vår stora maincoon gjorde det.

Har du testat annan lersand än everclean? Jag köpte alltid everclean förr men slutade köpa den efter någon ändring de gjorde för kanske 6-7 år sedan (kan ha varit längre sedan ändå). Den blev så odryg att det inte längre var försvarbart ekonomiskt och dessutom blev den så dammig/flygig och luktade så starkt. Jag har testat en hel del andra och just nu blandar jag en som heter compact ultra och en som heter cattia spring fresh som fungerar väldigt bra.
 
@TinyWiny @cirkus
Tack så mycket för input .
Synd bara att era svar kontrasterar varandra helt 😅

@TinyWiny vad är det för ca mått på den baljan (på en höft) ? Stänker det nästan inget när de gräver däri?

@cirkus jag har hört och läst hur mycket som helst om hur viktigt det är med ett strö katterna verkligen gillar och hur onaturligt kristaller, pellets osv är under tassarna på dem, samt att de inte erbjuder så mycket ”grävande” för katterna osv .

Men som sagt, själv hatar jag lersanden 😎 älskade kristallerna och har även kollat på de spånpellets du nämner men inte provat dem.


Min katter har väl varit pragmatiska och struntat i vilket sorts strö det varit. De har varit lite lata när jag haft kattungar och hellre valt kattungarnas låda med låg kant, men det skulle aldrig få mig att vilja byta ut lådorna med hög kant och tak. Katter är som jag tror så renliga och styrda av sina instinkter att städa efter sig att jag tror att de inte alls är så beroende av "rätt" strö.
 

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
917
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 836
Senast: Sel
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp