Kattmynta i sprayform

mackan

Trådstartare
Använder ni det? Hur funkar det tycker ni?

Jag har köpt ett nytt klätterträd/klösträd till katterna som kommer i dagarna. Fick rådet att köpa spray för att väcka intresset hos katterna lite extra . Aldrig använt spray förrut. När jag läste recensioner var det många som skrev att det inte funkade, inkl att några katter snarare undvek efter att de sprayat leksaker tex ?

Några som vill recensera här istället ? Tacksam för svar 👍
 
Jag har aldrig använt spray - mitt tips för att väcka intresse är att ställa trädet så att de helt enkelt inte kan låta bli att klösa/klättra. Vi har sån tur att vårt träd har en sån plats som tydligen är helt oemotståndlig för katterna - de klöser i princip varje gång de går förbi.
 
@Sol Kommer du ihåg vilket märke du använde?
Jag testade Trixie och nåt mer som jag har glömt nu, båda var totalt verkningslösa.. Tyvärr, det hade ju varit smidigt att bara kunna spraya lite!
 
@Sol Kommer du ihåg vilket märke du använde?
Jag testade Trixie och nåt mer som jag har glömt nu, båda var totalt verkningslösa.. Tyvärr, det hade ju varit smidigt att bara kunna spraya lite!

Det var Trixie jag läste de svaga (negativa) recensionerna om.
 
Tack för alla svar 😄
@cirkus det är inte klösintresset jag vill åt i första hand - de klöser glatt på nuvarande klösträd osv. Mer att jag vill väcka stort intresse för trädet i sak. Mina förra katter använde inte det stora dyra trädet öht annat än att klösa längst ner så sålde det och förlorade pengar på ett dyrt träd.

Det var kattföreningen som placerar hundratals katter och har stor erf själva som tipsade att öka intresset för ett klätterträd med spray redan från början.

Tack igen för alla råd!
@Sol - jag satsar nog på att smula lite istället när det nya trädet kommit ! 👍😄
 
Tack för alla svar 😄
@cirkus det är inte klösintresset jag vill åt i första hand - de klöser glatt på nuvarande klösträd osv. Mer att jag vill väcka stort intresse för trädet i sak. Mina förra katter använde inte det stora dyra trädet öht annat än att klösa längst ner så sålde det och förlorade pengar på ett dyrt träd.

Det var kattföreningen som placerar hundratals katter och har stor erf själva som tipsade att öka intresset för ett klätterträd med spray redan från början.

Tack igen för alla råd!
@Sol - jag satsar nog på att smula lite istället när det nya trädet kommit ! 👍😄

Kan inte riktigt uttala mig om hur sprayen funkar även fast jag har den (från Trixie) eftersom min katt blev så glad över sitt träd att hon helst ville klättra redan under tiden jag byggde ihop de.:D
 
Tack för alla svar 😄
@cirkus det är inte klösintresset jag vill åt i första hand - de klöser glatt på nuvarande klösträd osv. Mer att jag vill väcka stort intresse för trädet i sak. Mina förra katter använde inte det stora dyra trädet öht annat än att klösa längst ner så sålde det och förlorade pengar på ett dyrt träd.

Det var kattföreningen som placerar hundratals katter och har stor erf själva som tipsade att öka intresset för ett klätterträd med spray redan från början.

Tack igen för alla råd!
@Sol - jag satsar nog på att smula lite istället när det nya trädet kommit ! 👍😄

Mina är intresserade av trädet periodvist - ibland är det tomt i månader ibland ligger det någon åpå varje liggplats
 
På mina tre har kattmynta i sprayform fungerat utmärkt! Inget klös på möbler utan bara på klösträd. Har även sprayat de i transportburarna och det har fungerat perfekt, den katten som var värst att åka bil med - spydde och fick diarré har åkt superlugnt de senaste gångerna - så nog funkar det! :)
 
På mina tre har kattmynta i sprayform fungerat utmärkt! Inget klös på möbler utan bara på klösträd. Har även sprayat de i transportburarna och det har fungerat perfekt, den katten som var värst att åka bil med - spydde och fick diarré har åkt superlugnt de senaste gångerna - så nog funkar det! :)

Jag har aldrig haft stora problem med att katterna jag haft genom åren klöser på möbler osv, de har klöst på klösmöbler till 90 % och även nu mina nyare missar gör det samt hall-sko mattan innanför dörren😄

Ang att minska stress osv med kattmynta som du skriver så det är ett ämne jag inte alls avsett eller känner till att kattmynta fungerar till osv så det låter jag bli helt enkelt att fundera kring 😄 tack så mycket för svar oavsett 😄
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp