Kattpiss på shortchaps

Smurfmodesty

Trådstartare
Hej

Vet någon hur man kan får bort kattpiss + lukten från ett par shortchaps i mocka/läder?
Har en katt som brukar kuta omkring i trapphuset själv, som letade sig upp till min våning och behagade att kissa på mina shortchaps som ligger utanför dörren... :mad:

Och nu tycker jag att det stinker om dom! Hur får man bort det? Kan man tvätta dom i vatten eller blir dom stela och går sönder?? Dom har varit med länge och jag älskar dom! Vill inte behöva leta nya.

Hoppas ni har några supertips!!
:banana: Smurfen
 
Lukten går knappt att få bort tvyärr...Läder kan du ju inte tvätta i vatten, det är i så fall kemtvätt som gäller.
 
Testa och tvätta dem med kavalclean. Det gjorde jag och det fungerade. Jäkla katter :crazy:
 
Pisslukt brukar gå bort med ättika. Har dock ingen aning om hur mockan klarar den behandlingen.. :confused:
 
Jag har i "alla år" tvättat både mina och dotterns short chaps i MOCKA i 30 % på ylleprogrammet utan tvättmedel men ha i rikligt med sköljmedel både i tvättfacket och sköljfacket. Fungerar alldeles perfekt!!!! LOVAR!!!!!!
 
Okej, det kanske är värt att pröva. Men är sköljmedel bra för moccat?
Hade hoppats på att lukten skulle försvinna med tiden, men dom stinker fortfarande :cry: så jag måste göra nåt åt det nu...
 
Sköljmedel = mjukmedel...kom ihåg att jag är en MAMMA! Go for it!!!!!!
 
Jag köpte ett par billiga shortchaps för ca 5-6 år sedan. Fel färg men underbar modell, så de åkte i tvätten med färg i 50 grader. Det tålde de, nu tvättar jag bara i 30 grader när de är smutsiga. (Jag älskar dem och bävar för dagen då jag ej klarar att laga dem längre. :cry:)
Under torktiden ska du gnugga dem mot varandra för att undvika stelheten. Det går även att tvätta hela chaps utan problem. :)
 
De klarar ju regn.. ok de kanske blir lite stela men om man gnuggar går ju det bort.. då borde det ju logiskt sätt gå att tvätta dem också!? för du låter väl inte bli o rida i dem om de regnar o de måste ju ha blivit blöta ngn gång.. :confused:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 292
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 215
Senast: Calmiche
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 505
Senast: nickan1
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 817
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp