• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Ulrica
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 726
U

Ulrica

Hur mycket kattsand gör ni av med per vecka?

Jag har 3 vuxna katter och en liten unge och gör av med ca 5 kg i veckan. De är utekatter ( de vuxna) och är bara inne och sover och när jag är borta under natten.

// Ulrica

Sv: Kattsand

10 kg räcker ungefär två månader för mig, jag har tre vuxna katter så det blir 1,25 kg/vecka. Jag har EC. Har dock även en låda med papperspellets och 55 l av papperspellets räcker en evighet verkar det som. Köpte 55 l i mitten på augusti och det är inte slut än.

nu under sommaren har vi knappt gjort av med någon kattsand (papperspellets) Det luktar inte om man byter med jämna mellanrum :)

Kissekatten går helt enkelt ut och gör sina behov! Duktig kissekatt!

Ulrica skrev:
Luktar det mycket av papperspellets?
Nej, inte om man byter ofta. Jag brukar hälla i så att det ligger 2-3 cm pellets i lådan och jag byter ut det varannan till var tredje dag. Får det stå för länge börjar det lukta. Sedan blir det lite mer hygieniskt då jag i samband med pelletsbyte skurar ur lådan med såpa. Lådan med sand blir inte urskurad oftare än en gång i månaden. :angel:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 107
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 182
Senast: Lingon
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 273
Senast: Tiger tok
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 393
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka