Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, jag sitter precis och skickar bilder på min katts svans till en kompis som är djursjukvårdare.
Min katt har en kort svans (ej född så utan den är amputerad pga skada) och svansen beter sig olika beroende på vad som händer.
Blir katten rädd så blir den jämntjockt fluffig - blir som ett block iom att den är kort :p
Är han upphetsad över mat så blir den fluffig nedtill och smal upptill = Gran-svans
Är han upphetsad över lek så blir den smal nedtill och fluffig upptill.

Så nu jagar jag bilder på detta för det är ju ganska intressant att den fluffar sig på olika sätt beroende på vad det handlar om.
 
Allt gick bra idag 😍
Men hon hatar verkligen tratten 😔
Har legat under sängen sen vi kom hem, Prada har legat där också och hållt henne sällskap, hon är så känslig Prada, varit väldigt låg och orolig sen Paisley kom hem ❤️
Vi tog av henne tratten framåt kvällen när vi kunde hålla lite koll på henne, då blev hon superglad direkt 😍
Hon får ha den när vi inte är hemma så kan hon vara utan när vi har uppsikt över henne, än så länge är hon helt obrydd om såret.
Ser dock hemskt ut när hela magen är rakad. På Prada märktes det inte så mycket eftersom hon är mindre, tunnare och med lång päls. Paisley ser ut som en gris 🐷
 
@athena_arabians @Bison Jag är en fruktansvärd helikoptermatte som överreagerar ordentligt när det är något med Megara. Hon kräktes i söndags, jag var på väg till akuten på Bagis. Ringde FirstVet och bokade videomöte först. Visade upp henne och försökte lyfta på läppen så vet kunde se hennes tandkött. Vet sa åt mig att klämma på magen. Har insett att när Megara låter mig göra detta bör vi nog vara på akuten redan. Jag har en katttermometer hemma, men om hon har så hög feber att jag får kolla hennes temperatur bör vi också vara på akuten.

Vet tyckte vi skulle avvakta eftersom hon gick på lådan och allmäntillståndet inte var påverkat. Hon kräktes och skrek på mat. :cautious: Så hon fick skonkost (lite kokt fisk efter att ha fastat några timmar). Hon slutade kräkas efter det och käkade med stor förtjusning de svindyra mousseburkarna som är särskilt snälla mot magen som hon fått i några dagar och som ska locka katter med dålig aptit. Ehum, dålig aptit lider hon inte av, om man säger så.
 
@athena_arabians @Bison Jag är en fruktansvärd helikoptermatte som överreagerar ordentligt när det är något med Megara. Hon kräktes i söndags, jag var på väg till akuten på Bagis. Ringde FirstVet och bokade videomöte först. Visade upp henne och försökte lyfta på läppen så vet kunde se hennes tandkött. Vet sa åt mig att klämma på magen. Har insett att när Megara låter mig göra detta bör vi nog vara på akuten redan. Jag har en katttermometer hemma, men om hon har så hög feber att jag får kolla hennes temperatur bör vi också vara på akuten.

Vet tyckte vi skulle avvakta eftersom hon gick på lådan och allmäntillståndet inte var påverkat. Hon kräktes och skrek på mat. :cautious: Så hon fick skonkost (lite kokt fisk efter att ha fastat några timmar). Hon slutade kräkas efter det och käkade med stor förtjusning de svindyra mousseburkarna som är särskilt snälla mot magen som hon fått i några dagar och som ska locka katter med dålig aptit. Ehum, dålig aptit lider hon inte av, om man säger så.
Det känns helt normalt. :heart
 
Det är lite kaos här hemma. Eftersom burkarna är små och hon fick dem med kortare mellanrum har vi nu tappat rutinerna för vanlig mat. Jag glömmer bort om hon redan fått fått mat och eftersom hon uppenbarligen inte fått det (säger hon bestämt), så tar jag det säkra för det osäkra så hon alltid har något i magen, och hon får mat. Måste börja skriva upp när det ska serveras och redan har serverats.
 
Shoppade loss på rusta.
IMG_20220129_125124.jpg


En burk tonfisk är redan uppäten och godiset provsmakats. Klart godkänt :up:
 
Det är lite kaos här hemma. Eftersom burkarna är små och hon fick dem med kortare mellanrum har vi nu tappat rutinerna för vanlig mat. Jag glömmer bort om hon redan fått fått mat och eftersom hon uppenbarligen inte fått det (säger hon bestämt), så tar jag det säkra för det osäkra så hon alltid har något i magen, och hon får mat. Måste börja skriva upp när det ska serveras och redan har serverats.

Så vill Lillan ha det. Alltid. Alltså mat som serveras på kommando. En gång i timmen, eller varje gång husse/matte kommer in från utomhuset, eller varje gång husse/matte varit på toa, eller närhelst fröken är uttråkad, eller när hon bara känner för det - det vore mer lagom! :D

Matte är en snåljåp. Konstaterar att liten katt får (i volym) lika mycket mat som Lillebror (dubbelt så stor..men hans njurfoder är väldigt mycket mer kaloritätt än Bozitas blötmat som Lillan äter). Vill inte att hon ska förvandlas till en svart liten boll, vilket definitivt skulle bli fallet om hon fick äta när hon vill. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
425
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
36
· Visningar
2 018
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
928
Senast: Lingon
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp