Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå vikt, jag försöker banta Alice lite och hon är tydligt hungrig. Numera har hon sänkt sig så lågt att när det närmar sig tiden för mat så går hon ibland till hundens(!) tallrik (som av naturliga skäl ligger på golvet) och börjar äta av hennes mat :eek: Hundens mat! Den mat som hunden då har ratat 😳
Jag tror att om hon kunde tala så skulle hon säga - "JA! Precis SÅ ILLA är det!!" 😾:cautious:

Jag tror inte riktigt på henne. Hon är inte mager som en sticka 😅 så hundens mat plockas undan när hon gör så, sedan när hon fått sin mat så är hundens mat trygg :rofl:
 
Sådan matte, sådan katt.
Kom hem ifrån en lång dag på jobbet, och kunde inte motstå frestelsen att skrikgäspa. När man bor som ensam människa så får man göra så. :p Tio sekunder senare är det Älvas tur att gäspa, och vad gör då hon? Jo, skrikgäspar. :laugh:
 
Hittade frystorkade Kycklinghjärtan på apotea. Fick hem dom idag.

Minikatten var helt rabiat när jag öppnade kartongen. Försökte sno påsen ur min hand. När jag väl fick upp påsen snodde han godiset ur handen på mig innan jag ens hann blinka sen sprang han iväg morrandes och fräsandes. Han godkände absolut det!

Sen var det Holgers tur. Han fick en liten bit, blev helt stollig men eftersom han ändå är väluppfostrad (INTE) satt han fint men trampandes och väntade på ett till.

Skillith då. Hon luktade på det, fnös och gick iväg :rofl: Skulle det där imponera på mig, hah!!! Sen gick hon ut....

Tyckte för en stund sen jag hörde prassel. Visst satt Holger på köksbänken med fingrarna i kakburken :D Han hade lyckas få ut ett hjärta. Vem tror ni satt på köksbordet och lärde sig av hans påhitt?
 
Megara är hopplös just nu. Hon är otroligt sur eftersom det inte serveras mousseburkar med kort mellanrum. Hon går omkring på skrivbordet och viftar med sin svans så jag inte kan skriva och buffar mig hårt. Däremellan sitter hon och stirrar argt på mig från sin kattsäng. Hon äter även på skrivbordslampan - inte ens på sladden utan på skärmen av metall.
 
Megara är hopplös just nu. Hon är otroligt sur eftersom det inte serveras mousseburkar med kort mellanrum. Hon går omkring på skrivbordet och viftar med sin svans så jag inte kan skriva och buffar mig hårt. Däremellan sitter hon och stirrar argt på mig från sin kattsäng. Hon äter även på skrivbordslampan - inte ens på sladden utan på skärmen av metall.
Då är man faktiskt sur! Och du lyder lite dåligt 😂. Jag kan lätt tänka mig hur hon kan blänga..
 
Megara är hopplös just nu. Hon är otroligt sur eftersom det inte serveras mousseburkar med kort mellanrum. Hon går omkring på skrivbordet och viftar med sin svans så jag inte kan skriva och buffar mig hårt. Däremellan sitter hon och stirrar argt på mig från sin kattsäng. Hon äter även på skrivbordslampan - inte ens på sladden utan på skärmen av metall.
Tala inte om för henne att mina fått rostbiff ikväll. Vi firade mitt negativa covid-test. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
425
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
36
· Visningar
2 018
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
928
Senast: Lingon
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp