Bukefalos 28 år!

kattungar kissar och bajsar lite här och där

L

Liilith

Hej.

Jag har haft katter hela mitt liv både inne och ute katter och inte haft några större problem med att ha dom rumsrena. Men killen som jag arbetar hos som assistent har nydligen skaffat två små kattungar på ca 9 veckor (vet att det är lite tidigt) dom är räddade i från en katt samlare. Katt ungarna har inte riktigt lärt sig det här med att gå på lådan, ibland gör dom det men oftas så kissar/bajsar dom i avloppet, trappan eller sången. Jag har get dom nått gott varje gång dom går på lådan, jag visar dom lådan efter dom har ätit på morgonen då dom får blötfoder även flera gånger under dagen. Nu får dom inte vara i sov rummet längre inte på toan heller, men dom hittar nya platser att utföra sina behov på. Har sprayat med gett off spray men det tycks inte hjälpa, även tvättat med ättika.. Vet inte vad jag ska hitta på nu.. Snälla hjälp oss..
 
Sv: kattungar kissar och bajsar lite här och där

Ytan kattungarna rör sig på behöver begränsas. Innan de lärt sig gå på lådan bör de inte röra sig i fler än ett rum. Där inne ska allt de behöver finnas: mat, vatten, klösmöjligheter, sovplats och kattlådor. Gärna flera kattlådor med olika strö i.

Om en olycka sker sätter man ungen på lådan och rengör fläcken ordentligt. Denna metod brukar funka bra.
 
Sv: kattungar kissar och bajsar lite här och där

tack för ditt svar. ska handla ett par lådor till. och begränsa området mer.. =) hoppas deta fungerar..
 
Sv: kattungar kissar och bajsar lite här och där

Det fungerar finnt med fler lådor och mat där dom ville kissa. Nu har dom gått på lådan hela dagen i dag =)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 650
Senast: cirkus
·
Hundträning Hej buke! Sett att många har fått så himla mycket bra tips och råd här, så jag gör ett försök jag med :) Jag har en 17 månaders...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 158
Senast: hastflicka
·
Katthälsa hej allihopa! Jag hoppas att ngn vill ta sig tid och läsa detta inlägg och hjälpa mig! Jag har en birmahona på 1 år, hon är kastrerad...
Svar
18
· Visningar
7 227
Övr. Katt Ja.. vad kan man göra åt grannkatterna som använder vår framsida som toalett? Vi har katter åt både höger och vänster här, vårt hus är...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp