Jag föder inte upp katter, men @Marty eller @Sol eller @cirkus kan säker ge dig goda råd, även om det kan gå väldigt fort när det blir fel. Har du nummer till jourvet och omedelbar transport till närmsta djursjukhus om katten behöver snittas?
 
Kattmamman brukat sköta det mesta själv. Avnavlar hon inte så får man hjälpa till med det. Antingen med fingrarna eller en steriliserad sax. Jag brukar hjälpa till att se till att luftvägarna är fria från hinnor och slem direkt när de kommer ut, mest för min egen skull. Brukar torka nos och mun med en handduk i bomull.

Händer det inget på länge (15-30 min) trots att mamman har värkar behöver man prata med veterinär. Verkar mamman lugn men har bebisar kvar i magen är det i regel ingen fara. De kan ta paus i 1-2 dygn i vissa fall. Lycka till!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Behöver hjälp med kön på mina kattungar, först ut är denna. Är de en flicka? ❤️
Svar
8
· Visningar
513
Övr. Katt Ja. Nån gång ibland hade väl inte varit hela världen men hon har verkligen vår grusgång/parkering som toalett. Det är svårt att ta sig...
2
Svar
30
· Visningar
2 257
Senast: SaraXX
·
Övr. Katt Jag hittade ingen tråd om detta så startar en: Vad ska man som nybörjare tänka på när man tar hem en kattunge? Tips och råd? Vilka...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 482
Senast: Gimlan
·
Katthälsa Hej, är det nån som vet nåt man kan kleta på ett bandage så katten inte slickar eller biter på det? Tänker det finns antibit för hästar.
Svar
12
· Visningar
525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp