Kattunge går på låda men inget finns där?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare gamlarutan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 807
G

gamlarutan

Vi fick hem kattungarna i går och till en början gick de på låda och har även kissat och bajsat i natt och på morgonen.
Men nu under eftermiddagen har den ena gått på låda 2 ggr och krafsat men det funnits inget i lådan när han gått därifrån.
Borde jag vara orolig?

Ingen har gjort något sedan 10 imorse.

Sv: Kattunge går på låda men inget finns där?

Det beror på. Vissa katter gillar att krafsa lite i lådan då och då men det kan också vara ett symptom på urinvägsinfektion. Men det låter konstigt att det ska komma så plötsligt på en liten kattunge. Jag skulle nog avvakta iaf till ikväll och hålla koll på honom. Dem bör nog kissa iaf 2 ggr per dag när dem är så små.

Sv: Kattunge går på låda men inget finns där?

Tack för ditt svar.
Han går på låda nu och det verkar vara okej.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, honor, båda kastrerade. Efter sommaren slutade den ena att kissa på lådan. Jag har provat allt, fler lådor, annan...
Svar
2
· Visningar
523
Senast: MajaKattis
·
Övr. Katt En familj hittade en kattunge högst upp på Ölandsbron. Det sägs att den gått dit själv men det kan den väl inte ha gjort? Hur många...
Svar
2
· Visningar
536
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 353
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka