Kavaj Herr

pemattias

Trådstartare
Hej!

Är på jakt efter en kavaj, vilket är helt omöjligt. Det känns mer som jag måste "ta det som finns" på den lokala butiken men det är inte roligt när det ska slantas så pass mycket pengar. De flesta ridsportaffärerna visar dessutom inget intresse av att beställa hem något jag vill prova. Nu ska jag ändå åka 28 mil tur&retur för att prova en kavaj, så jag hoppas att det räcker. Hur gör ni andra killar när ni letar tex. kavaj? Väljer mellan de två exemplaren som finns på den lokala butiken eller beställer från internet?

Sv: Kavaj Herr

Jag är visserligen ingen man men kanske kan ge ett tips ändå. Ta dina mått och beställ från England. De är prisvärda och har massor med olika modeller, märken och material! Marknaden är stor och det finns det nästa du kan tänka dig ;-) jag har jobbat i London och har varit i flera hästaffärer runt om London och film har dom sagt det mesta, nästan fler kavajer till män än kvinnor ;-)

Ja det är iof en bra idé, men problemet är ju att de har olika passform även om jag skulle beställa rätt storlek :) Är ändå inne på att beställa nu eftersom utbudet är mycket större och punden ligger väldigt lågt!

Finns ju jättemycket snygga herrkavajer. Beställ från nätet och skicka tillbaka om den inte passar :)

Kingsland, pikeur tex :)

Inte heller kille.
Nätet är nog vad som gäller. Kika även på vad som finns på kontinenten. Är man på tävlingar där ser man lika mycket killar som tjejer. Efterfrågan, och därmed utbudet, i t ex Tyskland och Holland borde därför vara större än här. På tävlingar så har jag även sett killar prova olika kavajer, så det finns ett utbud. Tyvärr är det mycket tydligare att ridsport är en rikemanssport där vilket påverkar prisnivån. Men HKM har en (endast en) herrkavaj till lågt pris.

Inte heller man, men tipsar om Animos herrkavajer som har superpassform. Snyggast på marknaden!

animoincui.jpg

Tackar!

Det var snygg men jag har lite svårt för Animo överlag, tycker det är för mycket krusiduller på deras kläder. Har fått kontakt med en svensk ÅF nu som ska ta hem Cavalleria Toscana åt mig så jag får prova. Börjar bli lite brådis snart dags för min lokala hoppdebut :)

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 192
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra... 2
Svar
35
· Visningar
6 949
Senast: ptr
·
Western Hej! Jag är ny på detta med western, men skulle nu vilja införskaffa mig en westernsadel. Jag är ganska så haj på det hur en...
Svar
4
· Visningar
2 412
Senast: 4BarsRR
·
B
Utrustning Har en 9-årig son som rider och har gjort i 3 år nu. Har jätte svårt att hitta utrustning till både honom och ponnyn som är killigt. Han...
Svar
4
· Visningar
1 154
Senast: SweetBriar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025