Sv: Kavaj

:mad: Jag har faktiskt grå kavaj och brunt läder på min häst och jag tycker faktiskt vi är fina, så det så :D :angel:

IMG_1628.jpg

Då går våra åsikter i sär, det är inte så mycket att göra något åt.
Jag tycker min häst passar grymt bra i grått, jag har hittat rätt nyans (vilket folk inte verkar förstå) och det är skitfint, till brun utrustning.
Anledningen till att det blir svarta stövlar, krage och hjälm är för att jag vägrar ha bruna stövlar :eek:
Brun kavaj o hjälm är ju bara så grymt fult, förstår inte varför folk envisas med att ha det.

Jag har en grå champion showring hjälm:love: Har dock inte den på bilden ovan för jag hade förlagt den men nu har jag hittat den igen

Jag har stått i valet och kvalet med grå hjälm men det tar emot på något vis. Jag vet inte alls varför men jag tror inte jag kan hitta rätt nyans på hjälm, det är lättare på kantband o kavaj.

Kör på grått du, det blir nog bra! :bump:
Och Pikeurs kavajer är ju jättefina! :)

Jag tycker det är helt okej och lite kul att folk vågar testa lite andra färger än de traditionella dvs. svart och marinblått. Däremot så gillar jag inte alls skrikiga färger, men om man kombinerar bra med mer neutrala färger som passar bra i hop så blir det nog bra.

Typ jordfärger kan man kombinera och det blir ändå snyggt.
Själv skulle jag kunna tänka mig och ha någon brunaktig nyans på kavajen eller en lite rutig eller typ tweedkavaj typ. Och champagnefärgade och beiga ridbyxor är också himla snyggt om man inte vill ha vita, jag har ett par ljusa champagne färgade ridbyxor (visserligen till vardags :D ) från Pikeur och dom är helt underbara :love: (dock en något opraktisk färg tyvärr..)

Min grå hjälm är säkert 6 år gammal och jag har inte sett någon sen dess. Svart hjälm funkar ju minst lika bra.

Jag är iallafall på din sida när det gäller grått och brunt:D Hade det på min gamla stickelhåriga fux också och det funkade alldeles utmärkt.

Jag har förövrigt en extra grå kavaj som jag ska s*lja men du är så liten så den är nog alldeles för stor för dig.

Hade förlagt alla mina tävlingskläder hemma hos mamma och pappa och när de flyttade försvann de så jag fick köpa nya men nu har de gamla blivit hittade igen så jag har dubbel uppsättning nu:D

Precis, vet man hur man ska kombinera det hela blir det fint.
Det bruna tränset och den (kommande ;)) bruna sadeln "smälter" ju in i hästen eftersom han är fuxfärgad, schabraket är vitt med grå brodyr och silverpasspoal, ja grå brodyr.
Svarta stövlar, krage och hjälm blir det, trisst iofs med svart hjälm (dom blir ju så fula :eek: ) men men, det är så det kommer bli.
Jordfärger KAN vara fint men de som använder det har för mycket av det goda så att säga, bara brunt och oliv och tweed och jag har svårt för det :o

Ja och jag verkar ju bara krympa och krympa! Helt otroligt med tanke på hur mycket jag äter.
Det kommer bli som jag skrev i inlägget ovan, JAG tycker det är snyggast och det passar min häst, herregud som om någon kommer titta på hans utrustning när han dampar på framridningen eller hoppar över solkatter ;)
Jag måste köpa nästan komplett ny tävlingstutrustning, det enda som jag har är stövlar som jag måste sätta fast en längre läderbit eftersom jag har vuxit så på längden också sen jag köpte dessa stövlar.
Ridbyxor har jag, dom fungerar tills vidare men kavaj (har två, sjutton storlekar för stora, varför hade jag så stora saker? :confused: ) och hjälm behöver jag.
Funderar dock på att sy in gamla kavajen (blå) och använda gamla tävlingshjälmen (även den blå) tills jag har lite mer pengar så jag kan köpa precis det jag vill ha.
Ska köpa någon ny skjorta också, en långärmad. Jag vill ha rosa :o
Jag är så skadad av mina hoppryttarevänner!

Ja varför köper man för stora grejer? Det har jag också gjort förrut eller så är det vi som rider så mycket att vi blir så trimmade att allt blir förstort. Men du är ju redan som en pinne:D Jag har tyvärr större bröst än vad jag borde ha för min storlek vilket gör att jag måste köpa minst 1 storlek större än vanligt för annars går den inte att knäppa snyggt:crazy:

Jag ser verkligen ut som en pinne i ridkläder, speciellt tävlingskläderna du såg mig i, kavajen drunknade jag ju i för katten!
Jag behöver då inte oroa mig för brösten, dom finns knappt ändå :o :p

Jfrelin skrev:
:mad: Jag har faktiskt grå kavaj och brunt läder på min häst och jag tycker faktiskt vi är fina, så det så :D :angel:

IMG_1628.jpg

Vadå grått:eek: är du inte klädd i svart? Ser ut så på bilden iaf.

Ok Breccia du verkar ju ha bestämt dig så (skyll dig själv) Tur att du har bestämt dig för svarta stövlar iaf för bruna är bara så *kräkljud*
Det är ju tur att vi alla har olika smak annars skulle vi ju inte ha några att skratta åt:devil:

:D

Liknande trådar

Dressyr Lite nyfiken, vad har ni på er och era hästar på tävling? :D Ryttare Hjälm: Svart Samshield Shadowmatte (som borde bytts ut för länge...
Svar
6
· Visningar
2 040
Senast: Wilfa
·
Utrustning Behöver lite input! Har en svart häst med frieser i sig. Vi kommer börja tävla dressyr i vår. Hon har brun sadel och brunt träns...
Svar
18
· Visningar
2 481
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Blir bara lite nyfiken på vad folk där ute har för märken till sig och sina hästar ;) Jag som TS får väl äran att börja Jag Hjälm... 2
Svar
36
· Visningar
3 858
Senast: Piraja
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka