Kentaur medea

Johanna.Ingvarsoon

Trådstartare
Hej. Jag skulle vilja ha lite tips och råd angående två sadlar. :confused: Jag kan inte bestämma mig för vilken av dom jag ska köpa. Det är en Kentaur medea och en prestige top dressage. Dom ligger på ungefär samma pris och är like gamla. Medean är i betydligt bättre skick och ser oerhört skön ut att rida i. Jag har en häst som är överbyggd bak, vilken sadel tror ni passar bäst till honom? Någon som har lite erfarenhet av dessa sadlarna som vill komma med lite råd?
MVH Johanna

Sv: Kentaur medea

Jag har själv provat en Medea till min överbyggda häst nu under helgen. Den ligger bra på hästen och är verkligen suverän att sitta i. En fördel är att bomvidden är ändringsbar (hos sadelmakare) och att du kan byta ut ullstoppningen mot luft om du vill.
Prestige har jag inte provat, men de sadlarna är väldigt olika i bommen så jag har svårt att tro att båda skulle passa din häst.
Kentaur är relativt rak och Prestige har en mycket mera svängd bom.

Jag har haft en KenTaur medea.. Jätteskön att sitta i, liknar min nuvarande Jeremy rudge, både på utseendet och i sitsen..

Om du inte har provat någon av sadlarna tycker jag du ska göra det först. Köp den som hästen trivs med, sen om det är Kentaur, Prestige eller en Amerigo får hästen visa.

Kentaur har inte lika hög kvalitet på lädret.:smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 505
Senast: Edla
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 734
Senast: Oknytt
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 862
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen... 2 3
Svar
43
· Visningar
9 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka