Kentaur, Pfiff, Globus olika märken??

Sv: Kentaur, Pfiff, Globus olika märken??

Jag har en globus ezpranza hoppsadel. Har bara haft den i ca 2 månader men trivs än så länge jättebra i den. De andra kan jag tyvärr inte svara på.

Jag har en Kentaur Hellas hoppsadel. Inköpt begagnad, men i nyskick, endast riden i ca 18 gånger. Är hittills nöjd med den (haft den knappt en vecka).

Jag har en Kentaur Penelopa och en Globus Loke. Globussadeln är helt ok. en av de få som mina långa ben får plats i utan att knäna petar utanför. Ligger bra på hästen. Den är helt ok utan att vara speciell om man säger så. jag är nöjd med den.
Kentaursadeln är underbar. Otroligt mjuk och skön att sitta i. Ligger kanon på hästen och är som gjord för mig. Väldigt smidigt och härlig läderkvalitet. :love:

Har ridit i en Globus dressyrsadel och gör det aldrig mer, passade inte mig :crazy: Men jag har hört jättemånga som gillar globus sadlarna.

Pfiff sadlarna är jättesköna att rida i, de jag har provat ;) En hoppsadel och dressyrsadeln Pfiff Amaretto :love:

Kvalité osv. vet jag inte så mycket om. Men enligt min sadelmakare så är det bra kvalité på både Globus och Pfiff för det priset.

KenTuar vet jag ingenting om :D

Jag har haft en Pfiff Amaretto och den var jättebra, tyvärr var jag tvungen att byta ut den när jag köpte ny häst. :(

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 251
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Avel Hejsan! Jag har googlat runt och runt som en tok men blir verkligen inte klok för står olika precis överallt. Så tänkte jag provar...
Svar
6
· Visningar
974
Senast: Ketrawzc
·
L
Utrustning Hej! Jag undrar om det är någon som kan om olika mjuka bett och kan förklara skillnaden och vilka som är mjukast och så? De märken jag...
Svar
11
· Visningar
1 370
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka